Cimber Air flyr København-Basel

Press release oktober 21, 2003 Motor & Transport

Den 12. november 2003 starter Cimber Air flyginger på ruten København–Basel EuroAirport, som også er flyplass for de store byene Mulhouse og Freiburg.

Tre daglige returflyginger med jetfly av typen Canadair med plass til 50 passasjerer gjør det mulig å rekke møter i det attraktive området midt i Europa og hjem igjen samme dag.

Med Cimber Airs direkte jetforbindelse blir reisetiden nå halvert.

Slik vi rutetabellen se ut:

Fly nr.RuteDagAvg.Ank.
QI 743KøbenhavnBasel12345  08.5510.45
QI 747KøbenhavnBasel12345-715.0016.50
QI 749KøbenhavnBasel12345-719.4021.30
QI 740BaselKøbenhavn12345606.3008.20
QI 748BaselKøbenhavn1234511.2013.10
QI 750BaselKøbenhavn12345-717.2519.15

Et attraktivt, enkelt servicekonsept tilpasset tidspunktet på dagen vil bli tilbudt på ruten, både på business- og økonomiklasse.

For å kunne tilby de reisende et best mulig produkt og attraktive gjennomgangspriser til og fra Skandinavia, er det inngått code-share-avtale med SAS.

Med den store suksessen Cimber Airs online bestillingssystem har hatt på danske innenlandsruter, introduseres KøbenhavnBasel som Cimber Airs første utenlandsrute på nettet med meget attraktive, lave priser. Onlinesystemet på www.cimber.dk  forventes å være klart til å motta bestillinger på nettet fra 15. oktober 2003.

Sønderborg, 21 oktober 2003.

Ytterligere opplysninger hos informasjonssjef Henrik Jørgensen, Cimber Air tlf. + 45 20 99 76 06

Subjects

Motor & Transport