Uraa uurtavat FACOM 440-Kiintosilmukka-avaimet

Press release May 26, 2009 Homes & Gardens

Uuden Facom 440 -sarjan ammattikäyttöön tarkoitetut kiintosilmukka-avaimet ovat edeltäjiään 20 % vahvempia ja monikäyttöisempiä.

121 1

Facom tunnetaan kaikkialla maailmassa parhaista ammattikäyttöön valmistetuista tuotteista. Esimerkiksi auto- ja lentokoneteollisuuden vaativammat asiakkaat käyttävät ranskalaisen Facomin työkaluja, sillä niiden viimeistelty muotoilu sekä materiaalien ja valmistuksen laadukkuus ovat edellytys ammattitaitoisen työjäljen saavuttamiseksi.

Kiintosilmukka-avainten uudet tuulet
Facom on tuonut markkinoille uuden Facom 440 –kiintosilmukka-avainsarjan , joka korvaa Facom 40-sarjan. Facom on tutkinut perusteellisesti useiden eri ammattilaisten työskentelytapoja sekä heidän tarpeitaan ja toiveitaan koskien täydellistä kiintosilmukka-avainta. Tuloksena on uusi muotoilu ja monia olennaisia parannuksia verrattuna markkinoiden muihin ammattikäyttöön tarkoitettuihin kiintosilmukka-avaimiin. Monelle herää varmasti mieleen kysymys, kuinka paljon perinteistä kiintosilmukka-avainta voidaan vielä parantaa. Facom 440 -sarja osoittaa, että parannuksille on aina tilaa – ja nimenomaan olennaisille parannuksille.

Lentokoneteollisuuden ”Suihkuhävittäjä lisenssi”
Facom 440 on työkalusarja omassa luokassaan. Tästä kertoo parhaiten se, että sarja täyttää myös lentokoneteollisuuden SAE AS954E -standardin tiukat vaatimukset.

Facom 440 -sarja on 20 % vahvempi kuin edeltävät mallit, ja tuotteissa on ainutlaatuinen ergonominen kädensija, joka tekee kiintosilmukka-avaimesta vakaan ja miellyttävän käyttää suuressakin kuormituksessa. Avaimen rengaspää on kehitetty niin, että sillä on helppo yltää upotetuissa ja hankalissa paikoissa sijaitseviin kohteisiin. Lisäksi kiintoavainpään muotoilu lisää ruuvaussädettä 20 %. Käsivammojen ja nivelvaurioiden estämiseksi Facom 440 -avaimet on valmistettu erikoismetalliseoksesta, mikä takaa, etteivät avaimet katkea suuressakaan kuormituksessa.

FACOM 440 -sarja pähkinänkuoressa
• Avaimen rengaspään uusi muotoilu helpottaa upotetuissa ja hankalissa paikoissa sijaitsevien, esimerkiksi sarjaan asetettujen pulttien vääntämistä.
• Viimeistelty muotoilu.
• Avaimen kulma 15 astetta.
• Täyttää standardit ISO 1711-1 ja SAE AS954E (lentokoneteollisuuden standardi).
• Avaimen koon aikaisempaa parempi ja selvempi merkintä nopeuttaa oikean avaimen valintaa.
• Ergonominen kädensija, jonka leveä tarttumapinta tekee avaimen käytöstä mielyttävää. Avain on vakaa ja tehokkaampi käyttää.
• Avainpään uusi muotoilu lisää ruuvaussädettä jopa 20 %.
• Valmistettu katkeamattomasta materiaalista.
• 20 % vahvempi kuin edeltävät mallit.
• Laaja kokovalikoima: 4–41 mm ja 1/4” – 1 1/2” tuumamitoituksella
• Facomin 12-kulmainen OGV-profiili takaa, että voimaa jakaantuu tasaisesti pultin tai mutterin kantaan.

Tietoa Facomista
Facom juhli 90-vuotista taivaltaan vuonna 2008. Näitä vuosia on siivittänyt innokkuus ja innovaatiot. Jokainen Facomin lanseeraama tuote on alan ammattilaisten kanssa tehdyn yhteistyön tulos. Tuotteissa kiinnitetään huomiota tuottavuuteen, tehokkuuteen, laatuun, ergonomiaan ja turvallisuuteen – eli tekijöihin, jotka parantavat ammattilaisen arkea. Kaikki Facom-tuotteet valmistetaan vähintään voimassa olevien normien mukaan, ja useimmissa tapauksissa tuotteet ylittävät normien säädökset. Facomilla on yli 6 000 jälleenmyyjää, joten tuotteet ovat aina lähellä asiakasta. Facom tuo ammattitaitoa elämään.

Lisätietoja antaa:

Michael Demant