Ny Filmkonkurrence ser atter dagens lys i Grønland

Press release October 8, 2007 Culture

Kort&Godt er navnet på Nordens største ide- og reklamefilmkonkurrence, som ønsker at grønlandske filmtalenter kan vise det øvrige Norden hvad de duer til.

Kortoggodtlogo(1)
Kort&Godt er i 2007 blevet en gigantsucces i Danmark og det øvrige Norden. Nu har konkurrencen vokseværk og invitere grønlandske filmfantaster indenfor til hvad der går hen og bliver, den største af sin slags i Norden

Det gælder kort fortalt om at finde på ideer til reklamefilm for udvalgte virksomheder. Ideerne kan man producere som reklamefilm eller storyboards eller blot indsende en tekstbeskrivelse af sin ide.
Deltager man i konkurrencen, dyster man om pengepræmier på over 100.000 danske kroner samt sponsorgaver til knap en million fra de deltagende virksomheder.

"Ambitionen er klar. Vi ønsker med Kort&Godt i Grønland, at få de grønlandske filmtalenter frem i lyset så de kan vise hvad de duer til, ikke kun for andre grønlændere men for alle i Norden. Vi ved fra blandt andet nordiske filmfestivaler at der gemmer sig masser af talent i Grønland, som tænker tilpas skævt og skørt, hvilket er lige det vi leder efter. Vi ønsker at promovere de bedste og skøreste grønlændre så det larmer i Norden, derfor vil vi også nominere hele 50 film som vil blive synlige på www.kortoggodt.info når filmene indsendes", udtaler initiativtageren til Kort&Godt", Tommy Duus.

Subjects