Nu er det europæernes tur til at gå bedre.

Press release January 21, 2008 Business

Det kendte modemærke Converse lancerer nu sine arbejdssko i Europa. De seneste 10 år har Converse perfektioneret sin kollektion af arbejdssko, sikkerhedssko og støvler til politi, militær og sikkerhedsbranchen i USA. Nu er det europæernes tur til at gå bedre.

Converse Rocket
Converse Sko

Firmaet bag Police-gear.dk har sikret sig distributørrettighederne i Skandinavien til kvalitetsfodtøjet fra det kendte amerikanske mærke Converse. Fodtøjet markedsføres under navnet Converse Tactical and Work Shoes.

"Vi er rigtig stolte af at være blandt de første til at præsentere den flotte kollektion i Europa, og vi har sammen med Converse en stor forventning til, at Converses nye produktsortiment i løbet af kort tid vil få succes i Skandinavien. Skoene og støvlerne er konstrueret efter brugernes ønske om behageligt, holdbart og funktionelt fodtøj. Det er ikke mærkeligt, at vores sko og støvler hurtigt bliver populære," siger adm. direktør for Converse Tactical and Work Shoes Lasse Haahr.

Converse Tactical and Work Shoes tilbyder sikkerhedssko, arbejdssko, vandrestøvler, politistøvler, militærstøvler og støvler til vagt- og sikkerhedsbranchen.

Mere information på http://www.con-tact.dk/.

Det traditionelle fodtøj til soldater og politifolk blev stort set afskaffet i USA efter 11. september. Det fodtøj, man indtil da havde brugt i ikke-kampsituationer, var meget "paradeagtigt" og ikke rigtig anvendeligt i krisesituationer.

Derfor spurgte Converse i en spørgeundersøgelse tusindvis af politifolk, sikkerhedsfolk og soldater om deres ønsker til godt fodtøj. Med undersøgelsen ville man afdække, hvad den enkelte bruger synes er bedst egnet under krævende forhold. Undersøgelsen viste, at brugerne ønskede let, praktisk, atletisk og ikke mindst robust fodtøj. De krav har Converse-fodtøjet vist at kunne opfylde, når det har været brugt i verdens brændpunkter, hvor det rigtige udstyr er afgørende for sikkerheden," påpeger Lasse Haahr.

Det store, flotte sortiment vil i løbet af 2008 kunne købes hos en lang række førende forhandlere i Skandinavien.

"Vi er i disse dage ved at lægge strategien for vores salgsfremstød, ligesom vi udvælger samarbejdspartnere, der kan sikre høj service sammen med høj kvalitet," siger Lasse Haahr.

Since its introduction in 1908, Converse has continued to provide premier technological athletic footwear for generations of sports enthusiasts acrossAmerica.

Subjects

Business