Miljoonien säästöt tavaravirtojen optimoimisella

Press release December 18, 2007 Business

OptiSoftin konsultti Jens Corfitzen kertoo yritysten hyötyvän tavallisesti pakkausten tarpeen vähentyessä, kuljetuskustannusten säästyessä, kuljetusvahinkojen ja toimitusvirheiden vähentyessä sekä hyödyntämällä varastot tehokkaasti.

Supplyconsultant

- Kansainvälistyminen, pakkauksille asetettavat uudet ympäristövaatimukset ja tuonnin lisääntyminen uusilta toimittajilta esimerkiksi Kaukoidästä lisäävät kustannuksia. Siksi yritykset voivat säästää kustannuksia merkittävästi optimoimalla tavaravirtojen ohjauksen ja hallinnan. Näin sanoo OptiSoftin konsultti Jens Corfitzen. Hän on erikoistunut toimitusketjujen ohjelmistoihin ja ratkaisuihin.

Näin sanoo OptiSoftin konsultti Jens Corfitzen. Hän on erikoistunut toimitusketjujen ohjelmistoihin ja ratkaisuihin. Jens Corfitsen korostaa, että tavaravirtojen ohjaaminen ja käsitteleminen tehokkaasti on muodostunut ratkaisevaksi menestystekijäksi. Tällöin säästyy pakkaus- ja kuljetuskustannuksia, kuljetusvahingot ja virhetoimitukset vähenevät ja varastot hyödynnetään tehokkaimmin.

- Monesti huomataan, että tavaravirran optimoiminen saa aikaan menestystarinoita vähentämällä kuljetuksia toimittajalta loppukäyttäjälle kaksinumeroisen prosenttimäärän, toteaa Jens Corfitzen. Hän lisää, että hyötyjen suuruus hämmästyttää monia.

- Samalla huomataan, että yritykset yllättyvät myönteisesti testatessaan ohjelmistoa maksutta, sillä toimitusketjun pakkausten kaikki tiedot saadaan esille yhdellä napsautuksella. Tällöin voidaan laskea, mitä muutokset merkitsevät pakkaus- ja kuljetuskustannuksille sekä varastotilan hyödyntämiselle.

Jens Corfitzen kertoo, että uusin ohjelmisto antaa mahdollisuuden käyttää valittuja ratkaisuja Internetin kautta. Se korvaa vanhat mapit, manuaalisen laskennan ja piirrokset. OptiSoftin optimointijärjestelmä voidaan yhdistää tuote- ja tilausnumeroiden avulla yrityksen ERP-järjestelmään. Tällöin tuotannon ja varaston henkilöstö saa nopeasti tiedot tietyn tilauksen pakkaamisesta ja lukemisesta.

Kuva / supplyconsultant.jpg:

- Viranomaiset säästävät huomattavasti rajaa optimoimalla ja tehostamalla toimitusketjujaan ja tavaravirtojaan, toteaa OptiSoftin konsultti Jens Corfitzen. Tämä yritys kuuluu Pohjoismaiden johtavien toimitusketjujen hallinnan ohjelmistojen ja ratkaisujen asiantuntijoiden joukkoon. Yritykset voivat nyt kokeilla optimointiohjelmistoa maksutta.

Kuva / supplychain.jpg:

Yritysten toimitusketjun kansainvälistyminen saa yritykset keskittymään tavaravirran tehostamiseen ja optimoimiseen ympäristön ja kustannusten säästämiseksi.

Kuva / mixpalle.jpg:

Tietyn tilauksen lavojen optimoiminen voidaan yhdistää yrityksen tilausjärjestelmään, jotta tuotannon ja varaston henkilöstö tietää heti, kuinka tietty tilaus pakataan ja luetaan. Lisätietoja: Jens Corfitzen, OptiSoft, www.optisoft.dk

Subjects

Business