Virksomheder i det fynske søges til innovativ markedsføringskampagne

Pressemeddelelse maj 21, 2007 Erhverv

Kun få fynske virksomheder har tilmeldt sig reklamefilmkonkurrencen Kort&Godt. Konkurrencen præges af 40 østjyske og sjællandske virksomheder. Annoncørerne ønsker at hele landet repræsenteres.

Tommy
Kort&Godt er navnet på Nordens største idé- og reklamefilmkonkurrence. Konkurrencen blev introduceret i Go Morgen Danmark i starten af januar og siden har deltagere fra hele Norden produceret reklamefilm til de virksomheder som har meldt sig til konkurrencen.

Den geografiske fordeling af virksomhederne som er deltagende i konkurrencen er dog skævdelt og Tommy Duus, Kreativ Direktør for Kort&Godt ser gerne at de fynske virksomheder kommer på banen.

”Mange sjællandske og specielt københavner virksomheder har meldt sig, men her er koncentrationen af virksomheder også størst, udtaler Tommy Duus og fortsætter, fynske virksomheder er nok mere konservative og tør ikke satse på alternative markedsføringsformer som denne. Det er synd og skam at ikke hele landet er repræsenteret i konkurrencen med virksomheder fra det disse områder”.

De 50 virksomheder som i dag er deltagende i Kort&Godt vil i løbet af konkurrenceperioden modtage en lang række færdigproducerede reklamefilm til deres virksomhed. Reklamefilmene kan anvendes direkte i virksomhedens online markedsføring. Til konkurrencens første af fire kvartfinaler deltog ikke færre end 2000 filmentusiaster fra hele Norden, som dyster om op til 100.000 kr. i førstepræmie.

Reklamefilmene fra første kvartfinale kan ses på Kort&Godts hjemmeside og evt. interesserede fynske virksomheder kan tilmelde sig konkurrencens 3. kvartfinale som starter 1. august.

Læs mere på http://www.kortoggodt.info

Billedtekst: Kreativ Direktør, Tommy Duus fra Filmby Århus, er idémanden bag Nordens største reklamefilmkonkurrence. En konkurrence der giver selv mindre virksomheder en mulighed for at få produceret reklamefilm. Endnu har ingen fynske virksomheder meldt sig.

Erhverv