Vipperød Vognmandsforretning A/S nye Iveco Stralis.

Pressemeddelelse februar 10, 2007 Motor

Vipperød Vognmandsforretning har fået leveret de 2 første Iveco tandemtrækkere ud af en serie på 4 for kørsel med tipsættevogn.Vipperød Vognmandsforretning gavner miljøet med de nye Euro 5 motor.

Iveco seo 001
Bilerne er af typen Iveco Stralis AS440S50TZ/P med en 13 liter 500 Hk Euro 5 motor, man har valgt allerede nu at investere i en højre miljøklasse end det nuværende lovkrav. (Euro 5 er først et lovkrav fra år 2009) for at skåne miljøet mest muligt. Motoren er med den nyeste teknologi, SCR-katalysator og VGT-turbo, som er medvirkende til at give bilen en konstant og stor trækevne over et meget stort omdrejningsområde, dette er en meget vigtigt egenskab i forbindelse med kørsel i blødt og mudret terræn.

For at tilgodese chaufførenes daglige arbejdsplads og miljø, har man valgt det store og rummelige førerhus fra Iveco, med køje-indretning, automatisk aircondition, køleskab samt ekstra dieselvarmer til kabine og motor.

Opbygningen der er udført med cykellist kamera for at sikre de mest optimale oversigtsforhold mht. "cykellister og højresving". aluminiumsafdækning over vanger, forskydelig sættevognsskammel, separat hydrauliktankg.

Bilerne er solgt af Salgschef Ole Trier, Næstved Erhvervs Auto A/S.

På billedet ses Indehaver Mogens Borum fra Vipperød Vognmandsforretning A/S og Salgschef Ole Trier.

Motor