Vander haven og tømmer poolen med op til 5.000 liter i timen

Pressemeddelelse juni 16, 2008

Stadig flere haveejere finder ud af, at havepumpen er et lige så nyttigt og uundværligt udstyr som haveslangen og vandkanden

112446 miljo
AL-KO havepumper sender med et tryk på 5 bar op til 5.000 liter vand ud i timen.

For eksempel alle dem med en regnvandstønde, et havebassin eller en svømmepøl. Med en havepumpe ved hånden kan man vande haven med nogenlunde samme tryk som de dyre dråber, man ellers ville hente ud af vandhanen. Og skal poolen tømmes, klarer den også det på rekordtid.

Hos AL-KO Ginge ved man alt, hvad der er værd at vide om havepumper, og det har man klart demonstreret med forårets nye modeller. Men selv om de er nye, står producenten inde for, at de er gennemprøvede og lige så driftssikre, som de mange øvrige produkter i sortimentet til hus og have.

Forfiltret er standardBlandt alt det nye er det værd at lægge mærke til det velvoksne forfilter i størrelse XXL, som ydermere er standardudstyr i modsætning til de fleste andre pumper på markedet. Filtret er placeret vandret og mindsker derfor ikke trykket, men sikrer pumpe og kontraventil effektivt mod urenheder i vandet, og det giver ekstra lang driftstid. Ved udskiftning af filtret behøver man ikke at afmontere sugesættet.

5.000 liter i timenJET F 1300 sender med et vandtryk på 5 bar op til 5.000 liter vand ud i timen mod de cirka 3.000 liter, som er det normale for denne type pumpe. Alligevel er pumpen særdeles støjsvag og forstyrrer derfor heller ikke naboerne.

De nye havepumper fra AL-KO findes i tre modeller og fås i de førende byggemarkeder. JET F 1300 koster 999 kroner vejl.

Billedtekster:
Det ekstrastore filter er standard og beskytter pumpe og kontraventil uden at mindske vandtrykket.

Yderligere information hos:
AL-KO Ginge A/S • Godsbanegade 20 • 9700 Brønderslev • Tlf. 98 82 10 00 • Fax 98 82 54 54 • E-mail [email protected]

Tekst og billede kan rekvireres på vores hjemmeside: www.ginge.com

Hent | 2,19 MB | 2656 x 3992 | .jpg

112446 ekstrastor forfilter