Væksten fortsætter hos FabricAir A/S

Pressemeddelelse marts 19, 2007 Erhverv

FabricAir A/S nåede i 2006 sine målsætninger for vækst på alle primære markeder - introduktion af nye produkter, samt nyt datterselskab i Tyskland, forventes at bidrage yderligere til væksten i 2007.

Dsc01058 cmyk

Flere års målrettet indsats på forbedring af konkurrenceevnen har gjort at FabricAir nu står med særdeles stærke kort på hånden på det globale marked for tekstilbaserede ventilationssystemer. Markedet er i vækst,  men den prismæssige konkurrence har aldrig været hårdere. Det er netop denne markedssituation som FabricAir gennem de seneste 3 år har arbejdet målrettet på at forberede sig til.

”I 2006 har FabricAir A/S haft fremgang på alle vore nøglemarkeder vel og mærke uden at dette har haft indvirkning på indtjeningen. Derfor betragter vi årets resultat som tilfredsstillende. I 2006 nåede vores eksportandel op på næsten 85% og vi forventer den vil øges yderligere i 2007” udtaler Adm. Direktør Brian Refsgaard.

FabricAir beskæftiger i dag ca. 100 medarbejdere. Af disse er kun 17 beskæftiget på selskabets danske adresse i Herfølge.

”Vi har som alle andre danske virksomheder haft en del besværligheder med at skaffe medarbejdere i 2006. Men for os er problemet nok ikke så stort som for så mange andre. Vores vækst ligger væsentligst i udlandet det samme gør vores behov for nye medarbejdere. Vi forventer at skulle ansætte yderligere 15-20 medarbejdere i 2007 men der vil primært være tale om medarbejdere i vores datterselskaber”, udtaler Brian Refsgaard.

FabricAir har siden 2005 produceret alle sine produkter i det litauiske datterselskab. Derudover har selskabet gennem flere år haft egne salgsselskaber i USA og England. I marts 2007 har FabricAir derudover etableret eget salgsselskab i Tyskland.

”På sigt forventer vi os en del af det tyske marked. Det er et stærkt konkurrencepræget marked med stort fokus på prisniveauet. Dette passer os fint. Vi kan inden for de eksisterende rammer i Litauen øge vores produktionskapacitet betydeligt, og der er ingen tvivl om at FabricAir har branchens stærkeste og mest konkurrencedygtige produktionsapparat”, udtaler Brian Refsgaard.

I 2007 vil FabricAir forbedre og udbygge produktpaletten yderligere. Produkterne er tilpasset markederne hvor FabricAir gennem egne selskaber er aktiv. Selskabets målsætninger er store, men med en stærk strategi for de kommende 3 år forventer selskabet at de er opnåelige.

Fakta om FabricAir A/S
ˇ FabricAir A/S har hovedsæde i Danmark og datterselskaber i England, USA, Litauen og Tyskland
ˇ Koncernen beskæftiger samlet ca. 100 medarbejdere
ˇ ca. 85% af selskabets omsætning kommer fra eksportmarkederne, hvor man pt. er aktiv i ca. 30 lande
ˇ Selskabet udvikler, producerer og markedsfører tekstilbaserede systemer til luftfordeling

Nøgletal fra koncernens 2006-regnskab (T.DKK)
Bruttofortjeneste 15.458
Årets resultat efter skat  2.310
Egenkapital  5.158
Soliditetsgrad     27%

Billedtekster
Filnavn: "FabricAir Combi G, press quality, cmyk.jpg"
Tekst: FabricAir A/S introducerer nye produkter i 2007, blandt andet et nyt tekstil: FabricAir Combi. Det nye tekstil tilbydes bl.a. med antibakterielle egenskaber og i 9 standard farver.

Filnavn: "IMGP0377 cmyk.tif" og "DSC01058 cmyk.tif"
Tekst: Tekstilventilation er på hastig fremmarch i store dele af verden indenfor blandt andet sportsfaciliteter og arenaer. En kort montage tid, lav pris og en meget effektiv lufttilførsel er efterspurgte egenskaber.

Filnavn: "sausage up and down cmyk.tif"
Tekst: Proces ventilation i industribygning. Lufttilførslen til lokalet sker via NozzFlow, der er en særdeles effektiv måde til at tilføre en stor mængde luft.

Erhverv