transavia.com udvider i Billund

Pressemeddelelse oktober 9, 2009 Turisme

For skisportsentusiaster i Vestdanmark kommer Alperne nærmere end nogensinde til vinter. Fra december til begyndelsen af april vil transavia.com flyve direkte fra Billund til Geneve – med direkte adgang til de bedste skiområder i Frankrig, Italien og Schweiz. Med Geneve udvider transavia.com et dansk vinterprogram, der allerede inkluderer Innsbruck og Salzburg i de østrigske Alper.

Logo

Fra midten af december til først i april vil transavia.com flyve direkte fra Billund til Geneve, og dermed give Vestdanmark en unik adgang til mange af Europas bedste skisportssteder. Avoriaz, Valmorel, Verbier, såvel som Courchevel og Meribel i Val Thorens-dalen kan nås på mindre end to timer fra Geneves lufthavn, mens Chamonix kun er én times kørsel væk.

- Vi flyver allerede fra København til Salzburg og Innsbruck ved de bedste østrigske skisportsområder, og vi er begejstrede for at kunne udvide i Vestdanmark med endnu en skisportsdestination i topklasse til en meget lav pris. For skisportsfolket i Jylland og på Fyn er Billund//Geneve en enestående fleksibel, hurtig og billig vej til nogle af Europas allerbedste skisportsområder, siger Michiel Meijer, administrerende direktør for transavia.com i Danmark.

For skifolket i Vestdanmark er en lavpris-rute til Geneve et komfortabelt alternativ til 24 timer i bus eller 18 timer i bil.

- Vi er meget glade for, at transavia.com har valgt at ekspandere i Billund. Billund//Geneve er en strålende nyhed for de mange skiglade vestdanskere, siger Lufthavnschef Jørgen Krab Jørgensen, Billund Lufthavn.

Billund//Geneve åbner 19. december og flyves indtil 3. april med billetpriser fra 470 kroner. transavia.com flyver København//Salzburg i den samme periode, og København//Innsbruck fra 18. december til 2. april – begge med flybilletter fra 405 kroner. Rejsende kan medbringe deres egne ski for kun 150 kroner, og billetter til alle vinterens afgange kan bookes fra i dag.

Om transavia.com
transavia.com er et selvstændigt medlem af Air France – KLM gruppen. Efter 31 regnskabsår i træk med overskud har selskabet i dag 1.700 medarbejdere og betjente sidste år 5,5 mio. passagerer. transavia.com er udbyder af flyrejser, billige flybilletter, bl.a. flybilletter til Barcelona, flybilletter til Nice og flybilletter til Malaga.
Du kan til enhver tid se vores bedste tilbud på den danske webside for transavia.com.

For reservationer og information:
Internet: http://www.transavia.com/hv/da-DK/forside

Turisme