Toyota viser vejen under COP15

Pressemeddelelse november 26, 2009 Motor

Under det kommende klimatopmøde i København er Toyota involveret i en lang række events og aktiviteter, som alle sætter fokus på Toyotas store indsats for at begrænse bilernes negative indflydelse på klimaet.

Toyota logo 2005

<b>Copenhagen Climate Exchange</b>
Med fokus på ECO Driving og nye teknologier deltager Toyota på Copenhagen Climate Exchange – den folkelige klimamesse – som afholdes i Øksnehallen i perioden fra 3. til 6. december 2009. Messen er åben for alle og sætter generelt fokus på de klimaaktiviteter, der er gang i. I byerne, i virksomhederne, i hjemmene og hos Toyota er der bl.a. mulighed for en tur i den avancerede ECO Driving simulator, hvor man samtidigt kan få gode råd til, hvordan man med nogle få ændringer af sin kører-adfærd kan spare op til 20 - 30 % på sit brændstofforbrug og dermed sin udledning af CO2.

Interesserede vil også kunne få en prøvetur i Toyotas familie hybridbil Prius, der med sin kombination af en elmotor og en benzinmotor i gennemsnit kører 25,6 km/l og har en begrænset udledning af CO2 på kun 89 g/km.

<b>Bright Green messen i Forum</b>
Weekenden efter den 12. og 13. december er Toyota igen på ”scenen”, når Dansk Industris store internationale teknologibaserede klimamesse Bright Green afholdes i Forum i København. Udstillingen er begge dage åben for offentligheden, og har til formål at vise de mange klimavenlige teknologiske løsninger, der udbydes af danske virksomheder. Toyota præsenterer sine klimavenlige teknologier og sin vision om nul udslip, som er virksomhedens overordnede indsats for at mindske miljøbelastningen i hele bilens livscyklus og ikke mindst i bilens brugsperiode, hvorfra op mod 90 % af bilens samlede miljøbelastning kommer. Også i Forum vil der være mulighed for at prøve Toyotas ECO Driving simulator.

<b>Hybridbilen Toyota Prius transporterer COP15 deltagere</b>
Under selve COP15 konferencen, som afholdes i Bella Center fra 7. til 18. december, stiller Toyota hybridbilen Prius til rådighed for mødets deltagere. Deltagerne vil i Toyota Prius have mulighed for at blive fragtet til forskellige destinationer primært i København, med det formål at blive introduceret til nyeste generation af verdens første serieproducerede hybridbil og samtidig verdens mest solgte hybridbil - Toyota Prius.

<b>Toyota Danmark A/S</b>
Toyota har været i Danmark siden 1963 og har haft stor succes i mange år. Dette afspejles ved, at Toyota er et af de mærker, der kører flest biler af på vejene i Danmark – nemlig 275.000. Vejen til denne succes skyldes primært tre forhold – dygtige forhandlere og medarbejdere - og gode biler. Toyota-forhandlerne og Toyota Danmark A/S tilbyder i dag bl.a. bilsalg af nye biler, brugte biler, leasing både privatleasing og erhvervsleasing.

Du kan allerede i dag gå ind på Toyota.dk og planlægge dit køb af ny bil, her vil du altid finde Toyotas brede udvalg af nye personbiler, familiebiler, varebiler, stationcars og firmabiler.

Motor