Synshallen Aarhus Havn ApS udvider

Pressemeddelelse maj 23, 2007 Motor

Ny Synshal i Tilst

Efter endnu et år med tilfredsstillende resultater, har Synshallen Aarhus Havn ApS åbnet ny afdeling i Tilst ved Aarhus: Synshallen Tilst ApS, som er beliggende Grydhøjparken 15, 8381 Tilst.
Synshallen, Aarhus Havn ApS har nu synshaller: på Aarhus Havn, i Grenaa, på Samsø, i Allingåbro og nu også i Tilst.
Synshallen i Tilst betjenes af Hans C. Petersen og Per Damgaard.
I Tilst har vi fået installeret en ny BM-bremsetester med belastning og kan lave bremseafprøvninger  på påhængs- og sættevogne uden læs. Et problem for bilsyn af storvogne har været, at påhængskøretøjerne skal være læssede, ellers opnår man ikke nok friktion til at checke bremserne.
Ved Synshallen i Tilst kan vi elektronisk indtaste belastningen ved at hæve rullefeltet, som køretøjerne køres ind på. Når rullefeltetet hæves, bliver det sættevognens egenvægt, der simulerer akseltrykket. Dermed kan vognmanden køre til syn med en tom sættevogn, men få checket bremserne, som om sættevognen er læsset.
- Det har altid været en tidsrøver for værksteder og vognmænd, at skulle organisere klodser eller læs. Vi har investeret i et rullefelt, der kan afprøve påhængsvogne og sættevogne uden læs som en ekstra kundeservice, bremseafprøvning uden læs giver vognmanden eller værkstedet mindre spildtid og dermed større indtjening, siger Hans C. Petersen
Synshallen udfører også ADR-syn på køretøjer til international transport af farligt gods og ”Tempo 100” godkendelser på busser til Tyskland. Vi arbejder på også, at få tilladelse til at lave ”tempo 100” godkendelser for campingvogne.
Der er mulighed for syn med tidsbestilling på 29 84 60 00 eller syn uden tidsbestilling fra venterække. Vi har personlig betjening på telefonen, så man ikke skal taste sig igennem en automatisk telefonsvarer, for at få netop den synstid, der passer bedst. Firmaer kan få faste synstider, så behøver de ikke, at ringe og melde ændringer, fordi det køretøj, der skulle til syn ikke var færdigt, eller var ude på en transportopgave. De kan komme med et andet køretøj, der er hjemme eller klar til syn.
Vores faste kunder tilbydes også en kontoordning, så de ikke skal sende penge med til syn, men får en månedsfaktura.
Henvendelser vedrørende konto og faste synstider kan ske til indehaveren: Hans C. Petersen. Synshallen i Tilst er placeret tæt ved motorvejen, så den er let at komme til og fra: Motorvejsafkørsel 47 (Viborgvej), kør mod Aarhus, 1. vej i rundkørslen mellem motorvejen og Bilka er Grydhøjparken.

Motor