Superliga Body Sushi

Pressemeddelelse oktober 13, 2009 Kultur

Sushi-Do’s fremragende sushikokke kreerer et kulinarisk mesterværk, når de på Kunst, Mad & Vin Festivalen skaber en anderledes æstetisk oplevelse. Kom og oplev Body Sushi i KB-hallen d.23. og 25. oktober.

Sushi Do Body Sushi (foto Alexander Kristoff) 600dpi 4

Kulinarisk kunst
Ifølge gammel japansk tradition betragter man Body Sushi eller Nyotaimorisom en æstetisk kunstform. Body Sushi er funderet på tanken om, at sushi i sig selv er en kunstart, som skal betage øjet. Sushi-Do’s kokke lægger, traditionen tro, stor vægt på, at fremvisningen skal være en æstetisk oplevelse og der er kælet for detaljen. I samspil med kvindekroppens bløde former skaber sushiens stærke visuelle udtryk et organisk og kunstnerisk sanseindtryk.

Kompromisløs kvalitet
Sushi-Do er et nyt firma stiftet af nogle af Danmarks mest erfarne sushikokke.Teamet ledes af Junior, der i de sidste 12 år har arbejdet som chefkok på nogle af Københavns bedste sushirestauranter. Junior er kendt for sin smagfulde sushi og kompromisløse kvalitet. I Sushi-Do’s varme-køkken er der to thai-kokke som laver mad med specielle detaljer.

Suverænt håndværk
Med en topplacering som nr. 2 ud af 15 i Smag & Behag's store sushitest februar i år, har Sushi-Do markeret sig som et af de absolut bedste sushisteder i landet. Dommerkommentarer som; "Harmonisk, lækkert og indbydende”, ”Absolut bedste ris” og ”Suverænt håndværk" er udtryk for smagsdommernes overgivelse til Sushi-Do’s mesterligt udførte Sushi. Så kom og få ”smag” for sagen på Kunst, Mad & Vin festivalen, hvor Sushi-Do byder på sushi først direkte fra Body og bagefter sælger festival menuer fra stand nummer 83. Som Berlingskes madanmelder så rammende skrev den 23. januar i år, er det ”sushi på absolut sushi-superliganiveau”.

Sushi-Do - Restaurant
Smallegade 20 A stuen
www.sushi-do.dk

Du kan opleve Sushi-Do's Body Sushi på Kunst, Mad & Vin Festival fredag d.23 oktober kl.14 samt søndag d.25 oktober kl.12 i KB-Hallen, Peter Bangs Vej 127, 2000 Frederiksberg. Se program på www.kunstmesse.dk

Festivalens åbningstider:
Fre:14-19 Lør:10-18 Søn:10-17
Entré 100,- børn under 14. gratis.