Stor succes for gastronomisk julearrangement med kosmisk bingo

Pressemeddelelse december 22, 2008 Mad & Vin

Fundraising til fordel for Bocuse d’Or Danmark

Stor succes for gastronomisk julearrangement med kosmisk bingo på Hotel d'Angleterre 18 december

Fundraising til fordel for Bocuse d'Or Danmark
140 glade gæster kunne nyde en aften i exceptionelt godt selskab med nogle af landets dygtigste kokke, som på fotoet herover præsenterer hver deres ret til buffeten.

Den 18 december afholdt Fonden og Akademiet Bocuse d'Or Danmark et julearrangement for at rejse penge til Fondens arbejde. Fonden blev for nylig  stiftet og havde besøg af HKH Prinsgemalen ved en stor gastronomisk konference i Odense.

Julebuffet'en blev leveret af en række af Danmarks dygtigste kokke:

Hotel d'Angleterre, Jasper Kure /Bocuse d'Or deltager, Ronni Mortensen/Bocuse d'Or deltager, Rasmus Kofoed/Geranium, Rene Redzepi/Norma, Saison, Umami, Mikael Christensen/Renomméet, John Kofod/Sortebro Kro, Morten W. Thomsen/Sortebro Kro, Lasse Agerskov/gastronomisk konsulent, Theis Brydsgaard/Ensemble, Kong Hans, Jakob de Neergaard/Søllerød Kro, Thomas Herman/Nimb.

Det blev en gastronomisk oplevelse udover det sædvanlige.

Master Fatman introducerede kosmisk bingo, som blev  en morsom oplevelse godt hjulpet på vej af flotte præmier fra sponsorer og samarbejdspartnere i Bocuse d'Or Danmark. De tæller bl.a. Fænø Gods, Thuesen Jensen, Eva Trio, Inco, Danish Crown, Norma Vine, Theis Vine, De forenede Dampvaskerier, Arla, Kims, Odense Marcipan, Volvo, HW Larsen, Hotel d'Angleterre og Sortebro Kro.

Fondens midler anvendes først og fremmest til at støtte kokken Jasper Kure og assistent Ronni Mortensen i deres bestræbelser på at nå  en topplacering ved VM i Lyon i januar, det sagnomspundne Bocuse d'Or.

For yderligere information kontakt venligst Marianne Hansen, Nørgård Mikkelsen. Tlf 63144601 eller [email protected] eller Hanne Harbo, Nørgård Mikkelsen på [email protected]

Mad & Vin