Stjålet dansk BMW fundet i Polen via satellit

Pressemeddelelse november 7, 2005 Motor

Biltyvene går en svær tid i møde. Nu er det faktisk muligt at finde sin stjålne bil via satellitterne og Internettet. Sådan gik det for nylig med en danskejet BMW, hvor SOS International i samarbejde med Followit Danmark og Star Rescue sporede bilen ved hjælp af satellitovervågningsenheden Locator.

3466sharplight
Historien starter med, at køretøjet den 11. oktober 2005 bliver stjålet fra den danske ejer, der opholder sig i Stettin i Polen. Ejeren er heldigvis tilmeldt satellitsporingstjenesten og kort tid efter tyveriet startes en satellitstyret eftersøgning, hvor SOS International via et alarmpanel kan se, hvor på landjorden bilen befinder sig. Personalet kan se, den befinder sig på en polsk ejendom øst for Stettin. Efter sporingen sendes Star Rescues polske samarbejdspartner ud for at sikre og bjærge køretøjet samt transportere det til politiet i Stettin.
Endnu en stjålet bil er efter ganske få timer fundet og leveret tilbage til ejeren.
Interesserede læsere er velkomne til at kontakte Followit Danmark A/S på telefon 44 92 18 00.

SOS International a/s er Nordens største assistance- og skadesorganisation. SOS har siden 1961 formidlet service og assistance på vegne af kunderne, som udgøres af størstedelen af de nordiske forsikringsselskaber. I 2004 håndterede SOS mere end 56.000 sager. SOS International a/s ejes af 22 nordiske forsikringsselskaber - deriblandt branchens største. I 2002 og 2004 blev SOS International a/s kåret til at være verdens bedste alarmcentral.

Motor