Stenvæg i stue og køkken

Pressemeddelelse oktober 25, 2007 Hus og Have

Nu kan du lave din egen helt rustikke vinkældervæg.

ISOLA PEJS
Det kan næsten ikke blive nere rustikt

De fleste af os har set reklamefilm og livsstilsannoncer med spændende køkkenvægge og pejsemure bygget op nærmest som en klippevæg.

Nu kan du også omdanne din stue-mur eller køkkenvæg til den mest rustikke klippeside, borg mur, rå New Yorker stil eller noget helt andet, fra det store udvalg.
- Uden at det hverken koster spidsen af en jetjager.
- Eller er et uoverkommeligt puslespil af fliser, i alle mulige uregerlige former.

Den meget omfattende fliseserie består af mere end 80 forskellige stenpaneltyper i både udformning og farve. De fremstilles i Grækenland af en virksomhed der i over mere end 50 år har udviklet de helt specielle fliseløsninger til væg og mur - inde og ude. Serien spænder ret bredt, fra decideret stenpaneler der er støbt som dekosten i 20, 30 & 50 cm længder og 10 cm i bredden, stensæt til romersk eller byzantinske mønstre, mursten skaller som de gamle røde og gule mursten, Flensborgsten, klippesidder eller kampsten.

Stenene støbes i Portland-cement, forskelligt sand- og stenmateriale. De vejer fra 17 kg og op til 50 kg pr. m2. Tykkelsen på stenene er fra ca. 15mm op til 50mm - hvilket gør dem særdeles anvendelige i stue, køkken og rum der ikke skal formindskes af en bred væg, i både villaer og lejligheder. Stenpanelerne sættes let op på: facade, mur, bag brændeovn, skorsten og væg med f.eks Lip multiklæber.

Firmaet bag importen er Abelona.dk der over en årrække har importeret skiferbrudfliser og anlagt græske terrasser. Abelona.dk er en internet-butik, og har en af branchens mest inspirerende hjemmesider. Her kan du bl.a. se et billedeudvalg af sydlandske vægbeklædninger og mediterranske gulvbelægninger, udført i både Danmark og Grækenland. Desuden kan du finde udførlige lægningsvejledninger, opskrifter og andre pudsige ting fra porten til østen.

Hus og Have

Highland winecellar
Du behøver ikke en kælder for at få en vinkælder
Hent | 1,97 MB | 933 x 1150 | .jpg