Største tyske formidler af feriehuse nu også i Danmark

Pressemeddelelse februar 17, 2010 Turisme

Turisme

For få dage siden åbnede feriehus-formidleren atraveo under www.atraveo.dk en dansk version af sin Online-portal. Hermed har danskerne nu adgang til mere end 160.000 feriehuse og -lejligheder, sommerhuse, villaer, chalets og skihytter, hovedsageligt fordelt på Danmark og det øvrige Europa. Udover det store udvalg er det også værd at nævne de utallige feriehusvurderinger, der samtidig giver værdifulde oplysninger omkring beliggenhed, indretning, udstyr og helhedsindtryk af de enkelte objekter.

Atraveo har igennem de senere år etableret sig som markedsførende indenfor Online-formidling af feriehuse. I modsætning til de øvrige udbydere på markedet ser atraveo sig mere i rollen som et godt rejsebureau og overtager såvel rådgivning som betaling og den samlede afvikling i samarbejde med de enkelte rejsearrangører. feriehusagenturer og private udlejere. Udover en komplet oversættelse af den tyske Online-portal til dansk blev selve forespørgsels- og bestillingsprocessen samtidig tilpasset den danske efterspørgsel.
atraveo har igennem flere år samarbejdet med renomerede rejsearrangører som DanCenter, Novasol, Sol&Strand, TUI og InterChalet samt de mange lokale agenter i de enkelte ferieområder.
Også et stigende antal privatudlejere hører med i sortimentet. En hurtigsøger giver i løbet af få øjeblikke et komplet overblik over såvel prissammenligninger som belægninger i de forskellige udlejningsperioder.

atraveo ser i Danmark en lovende udvikling indenfor rejsemarkedet. Undersøgelser har vist, at ikke alene det traditionelle danske sommerhus stadig er utrolig populært men at også feriehuse i Tyskland, Østrig, Italien, Spanien og Frankrig står højt i kurs.

„Atraveo vil i Danmark støde på stærke konkurrenter, men er samtidig overbevist om, at man med det store udvalg og en overordentlig service vil være i stand til at vinde yderligere terræn“, lyder det fra chefetagen i Düsseldorfer koncernen.

atraveo GmbH – som er et datterselskab i TUI-koncernen – vil i Danmark være at finde under www.atraveo.dk, i Tyskland under www.atraveo.de samt i andre europæiske lande på de respektive sprog.

Kortportræt

Med mere end 160.000 objekter i Europa og over hele verden, er atraveo en af de største formidlere af feriehuse og -lejligheder på internettet. Værd at fremhæve er udover de mange objekter også de utallige anmeldelser fra kunderne ligesom den komfortable søgemaskine, med geografisk søgning, prissammenligninger og overskuelige belægningsoversigter. Som Online-formidler lægger atraveo specilt vægt på sin neutralitet og sin kundeservice og bearbejder også om aftenen og i weekenden forespørgsler, bestillinger og E-mails fra kunderne. atraveo, som er et datterselskab i TUI-rejsekoncernen med hovedsæde i Düsseldorf, arbejder på stort set alle de europæiske feriemarkeder og er i Danmark, Sverige og Tyskland aktiv under www.atraveo.dk, www.atraveo.se samt www.atraveo.de.

Turisme