Stærke udendørskrukker i dansk design

Pressemeddelelse marts 21, 2006 Landbrug og Fiskeri

De populære Terracotta-krukker kan nu stå ude hele året.

Choko paaske
Danskerne elsker udendørskrukker. Især krukker som er formet  af det smukke lermateriale Terracotta. Desværre er det meget porøs og tåler hverken stød eller frostgrader. Men nu er det muligt at skabe Terracottakrukker, der er i stand til at modstå selv den koldeste danske vinter.

Det er brugskunstfirmaet Grama Design, som nu kan tilbyde rene og smukke krukkeserier i hårdt brændt Terracotta med en markant hårdere overflade. Ganske enkelt ved at brænde krukkerne ved 1200 grader mod normalt 850. Denne nye lertype har som et ekstra plus en meget smuk chokoladebrun farve, som passer godt til det danske sommerlys. Krukkerne er designmæssigt holdt i Grama Design´s normale linie, hvor der satses på enkelhed og høj kvalitet.

I år er der mange nye havehynder på markedet, og mange er i smukke jordfarver som passer sammen med Grama Designs nye krukkeserie, så man på terrassen kan danne en  farvemæssig helhed mellem krukker og havemøbler.

Da alle krukker er håndlavet er der ikke to som er helt ens, farven spænder fra nougat til mørk chokolade, alt efter hvor krukken er placeret i brænding og derved varmepåvirkningen, hvor en forskel på blot 20 grader kan give et stort farvespænd, som gør hver enkelt krukke unik.

Billedtekst:
Krukker klædt pænt på til påsken.

Yderligere informationer fås hos Grama Design på telefon 86 42 37 02 eller på www.gramadesign.dk

Landbrug og Fiskeri