SPORTSEDUCATION

Pressemeddelelse august 27, 2009 Uddannelse

Sportseducation

Logo2008 3

Kan du lide at arbejde med mennesker?
Er det tid til et karriereskift?
Eller ønsker du blot en supplerende indtægt?
Gør som mange andre, invester i din fremtid nu - En karriere inden for sundhed og sportsbehandlinger er en god og fornuftig beslutning - Velkommen

Sportseducation.dk tilbyder originale, tidssvarende og professionelle uddannelser og kurser, med hjerte og nærvær, hvilket gør os til fagligt respekteret og markedsførende i branchen.

Samfundet bevæger sig hele tiden i retning af, at den enkelte mere og mere tager ansvar for sin sundhed. Det bevirker en større og større efterspørgsel på brugbar og forebyggende viden, samt professionel behandling og rådgivning.

Med et uddannelsesbevis fra Sportseducation.dk vil du blive en vigtig og anerkendt brik på dette marked

Uddannelser:

• Sportsmassør
  • Sportsakupunktør
  • Sportszoneterapeut
  • Sportsskadeterapeut
  • Sportsernæringskonsulent
  • Sportscoach
  • Sportsterapeut - NYHED
  • Løbetræner -NYHED

Kurser:

• Sportsakupunktur 1 - 3 dages kursus
  • Sportsakupunktur 2 - 2 dages kursus
  • Sportsrefleksbehandling - 3 dages kursus
  • Stolemassage - 1 dags kursus
  • Triggerpunkter - 1 dags kursus

Kommende uddannelser og kurser:

• Fitnessinstruktør
  • Personlig Træner
  • TENS - 1 dags kursus
  • Sundhedstjek - 1 dags kursus
  • Passiv Udspænding - 1 dags kursus
  • Optapening (Sportstape) - 1 dags kursus
  • Fod- og håndmassage - 1 dags kursus
  • Ansigts- og Hovedmassage - 1 dags kursus

GRATIS Foredrag, Events og Workshops:

• Basal Sportsernæring - Foredrag - 3 timer
  • Basale Sportsskader - Foredrag - 3 timer
  • Intro til Sportsmassøruddannelsen - Workshop
  • ElevEvent - Skitur til Val Thorens 2010
  • Event Sportsmassageservice - GRATIS

Uddannelserne hos Sportseducation.dk er medicinsk baserede og tager udgangspunkt i den samme relevante og evidensbaserede viden og forskning, som er gældende inden for det etablerede sundhedsvæsen. Underviserne har erfaring fra blandt andet cykelholdet TEAM CSC, Atletik landsholdet, behandling af Team Danmark støttede sportsfolk, landsholdet i cykling, sportsevents, sportsklinikker og fra sundhedsordninger i virksomheder.

Jesper Schandorff Knudsen

• Skoleleder
  • Lægeeksam.Fys.Sportsmassør
  • Sportsskadeterapeut
  • Sportscoach
  • Stolemassør
  • Triggerpunktsterapeut
  • Sportsakupunktør

Jesper er den, som elite-sportsfolk, erhvervsledere, skuespillere og politikere søger til, når deres kroppe har brug for restitution, og når deres problemer i muskler og led går ud over deres præstationer.

Jesper er og har været behandler for:

• Sportsmassør/Soigneur for Team CSC (Ivan Basso, Jens Voigt, Carlos Sastre, Kurt Asle Arvesen, Lars Michaelsen, Lars Bak, Jacob Piil, Bobby Julich, Matti Brechel, Kasper Klostergaard, Nicki Sørensen, Chris Anker Sørensen)
  • Anders Hansen, professionel golfspiller (PGA European Tour)
  • Frank Høj, professionel cykelrytter, Team Cofidis
  • Brian Vandborg, Professionel cykelrytter, Team Discovery
  • Bo Hamburger, Professionel cykelrytter
  • Sportsmassør/Soigneur på Landsholdet i landevejscykling / Danmarks Cykel Union (VM)
  • Kasper Ødum - Professionel Badmintonspiller (Landshold, All England)
  • Cathrine Grage - Professionel Speedskater (landshold/OL kandidat)
  • Line Jørgensen - Professionel Håndboldspiller (Kvinde landsholdet)
  • TEAM ABC - Continental Cyclingteam - DM sølv i holdløb 2005
  • Kaiser Sport og Ortopædi - Specialforretning inden for løb.
  • Ekspertpanelet i magasinet I FORM
  • KTK86 - Elite triatlon team
  • Folketinget / Christiansborg – massør og behandler for flere medlemmer af Folketinget under valget 2007
  • Rune Glifberg - Professionel skateboarder
  • Thomas Kring - Professionel skateboarder
  • Massør for direktion og ansatte ved Nationalbanken, Magsin du Nord, reklamebureauer, rejseselskaber, forsikringsselskaber, UMAMI, Le Sommelier, DIVAN 2 i Tivoli og Det Kongelige Teater.

Flere professionelle sportsfolk inden for boksning, løb, motorsport, dans, triathlon, atletik, fodbold og håndbold benyttede Jesper som massør og behandler. I vores tidligere klinik Sport-massage.dk behandlede Jesper dagligt aktive og motionister fra mange forskellige sportsgrene. Som massør og behandler har Jesper arbejdet tæt sammen med nogle af Europa- og USA´s mest anerkendte behandlere. Dette har givet en stor og professionel viden og erfaring. Dette netværk er et stort aktiv for Sportseducation.dk

Jesper var ligeledes fast tilknyttet I FORM, IN og FEMINA kvindeløbene i København gennem flere år. DR og TV2/Metronome har flere gange benyttet Jesper som massør og behandler på deres produktioner, senest TV2 programmet "Cirkus, Cirkus" med blandt andet Erik Peitersen og Mikkeline Kierkgaard. Flere store og anerkendte virksomheder benyttede vores tidligere klinik som leverandør af sundhedsydelser.

Jesper har selv en fortid som cykelrytter og som aktiv motionsløber og har blandt andet løbet 6 marathons. Har endvidere spillet amerikansk fodbold på elite niveau i Copenhagen Towers og har en uddannelse som Livredder i udvidet Førstehjælp. Jesper har endvidere en 11 årig karriere som politibetjent bag sig.

Uddannelse