Sparekassen Sjælland i økonomisk storform ekspandere atter med filialudbygning

Pressemeddelelse februar 20, 2008 Økonomi

Rekordregnskabet for 2007 fra en af landets mest solide pengeinstitutter fra den 19. februar følges op af yderligere filialudbygning

Sparekassen Sjælland ekspanderer i Roskilde med endnu en filial i det nye Trekronercenter

Det er nu 7 år siden, vi etablerede os i Roskilde med filialen på Københavnsvej. Det er gået over al forventning, og filialen har i denne korte periode udviklet sig til at blive en af de største blandt vore 21 filialer, udtaler adm. direktør Flemming Hansen. Vi har fået godt fat indenfor såvel privatkunder som på erhvervssiden med vor lokale erhvervsafdeling, og indenfor kort tid afslutter vi en bygningsmæssig udvidelse af filialen.

Roskilde er meget dynamisk, og vi vil gerne deltage endnu mere aktivt i denne udvikling som et økonomisk stærkt og lokalorienteret pengeinstitut.

Det er en af årsagerne til, at vi til sommer åbner en ny filial i Trekronercentret, som i øjeblikket er under opførelse. Vi har igennem længere tid haft kig på dette område, som efter de planer, der er lagt, vil undergå en stor udvikling indenfor vidensbaserede virksomheder, forskning og uddannelse. Der er udarbejdet en meget visionær handlingsplan og strukturplan for området af Roskilde Kommune. En fremtidsorienteret plan, som Sparekassen Sjælland gerne vil være en del af.

Vi er landets ældste sparekasse fra 1825 og med en solvens på knapt 17%,  mere end det dobbelte af lovens krav, og en stærk likviditet står vi godt rustede.

Trekronercentret etableres med en interessant beliggenhed tæt op ad RUC, som er en anden årsag til vor interesse. Vi har igennem lang tid haft landets bedste studiekreditordning, hvilket er en del af vor strategi. Vi skal være de bedste overfor den unge generation, og det er vi. Vi etablerede i januar 2007 filial på Frederiksberg, der er et område med mange studerende. Det er gået over al forventning. Nu prøver vi at gentage succesen her i Trekroner, hvor mange tusinde studerende har deres daglige gang.

Arkitekt Kim Utzon har tegnet Trekronercentret i en smuk og spændende streg. Vi overtager officielt lejemålet den 1. juli 2008 og skal herefter havde det indrettet, hvorefter vi kan åbne dørene. Vi vil i den nærmeste fremtid søge efter medarbejdere til filialen, slutter Flemming Hansen.

Flemming Hansen

Direktør