Sparekassen får topresultat i stor tilfredshedsmåling

Pressemeddelelse november 30, 2008 Økonomi

- Et godt bevis på, hvad vi forstår ved at være lokal, finder du ved at gå ned og se, hvad der står på trøjerne i de lokale sportsklubber. Dér ser du, hvem der som sponsor er med til at holde gang i lokalsamfundet. Sådan er det for snesevis af lokale pengeinstitutter ud over Danmark. Og sådan er det for Sparekassen Sjælland. Vi er sikre på, at det også spiller en vigtig rolle i det tillidsfulde forhold, vi har til vores kunder, siger Lars Petersson.

Sparekassen får topresultat i stor tilfredshedsmåling

I en undersøgelse fra Analyse Danmark kommer Sparekassen Sjælland ud med et topresultat. Sparekassens kunder er blandt de mest tilfredse og derfor også mest loyale.

Blandt de 25 navngivne pengeinstitutter indtager Sparekassen pladsen som nummer fem, både når det gælder tilfredshed og loyalitet. Den generelle tendens i undersøgelsen er, at store landsdækkende pengeinstitutter scorer dårligst.

Flere end 8000 bankkunder er blevet spurgt af Analyse Danmark, der netop har offentliggjort resultatet.

- Vi modtager resultatet med stolthed og ydmyghed, siger underdirektør Lars Petersson, der også henviser til en undersøgelse fra Catinét i september. Den viste meget tydeligt, at danskerne foretrækker lokale pengeinstitutter:

- Netop i disse tider spiller vores soliditet en meget stor rolle for kunderne. Der har været perioder, hvor en og anden har beskyldt os for at være for forsigtige. Men vi tror faktisk, at vi med vores konstante fokus på en høj solvensgrad finder en af forklaringerne på, at vi med 183 på bagen stadig er en bomstærk sparekasse - også midt i den nuværende lavkonjunktur. Det er helt afgørende, at vores kunder føler sig trygge ved at have pengene stående hos os.

Sparekassen Sjælland kan her ved årets afslutning konstatere en kundetilgang på 5 % i 2008.

- Visse pressechefer hos nogle af konkurrenterne har været hurtige til at fremhæve deres egne banker på bekostning af de lokale og regionale pengeinstitutter. Det har de gjort på baggrund af, at enkelte pengeinstitutter har haft problemer. Men det er at skære alle over én kam, og årets undersøgelser af tilliden til bl.a. Sparekassen Sjælland viser jo meget tydeligt, at kunderne foretrækker solide og lokale pengeinstitutter, som også spiller en rolle i den lokale hverdag. Derfor får vi også flere kunder.

Lars Petersson understreger, at det bestemt ikke er 'varm luft', når Sparekassen slår på det lokale islæt:

Henvendelse om denne meddelelse kan rettes til: Underdirektør Lars Petersson, telefon: 59 48 11 12