Skare Byg Koncernen fik flot overskud

Pressemeddelelse november 27, 2009 Byggeri

Til trods for den internationale finanskrise og det deraf følgende fald i byggeriet, er det alligevel lykkedes for Skare Byg Koncernen i regnskabsåret 2008/2009, at generere et overskud efter skat på godt 9 mio. kroner. Det er et tilfredsstillende resultat, markedsforholdene taget i betragtning, siger administrerende direktør, Gert Skare.

Foto GertSkare ArneStudsgård

Koncernen har forskellige bygge- og ejendomsaktiviteter i 10 driftsselskaber, der bl.a. opfører individuelle huse under mærkevarenavnene Seest Huse og Kærfort Huse, udstykker og byggemodner grunde, står bag en række større projektbyggerier og driver udlejning af fast ejendom. Herudover har byggekoncernen i det forløbne regnskabsår udvidet aktiviteterne ved at opkøbe to nye selskaber, nemlig vinduesfabrikken Kerne og typehusselskabet Frydkjær. Koncernens moderselskab, GERT SKARE A/S, har i det netop offentliggjorte regnskab pr. 30.06.09 en egenkapital på 105 mio. kr.

Selvom der har været omsætningsnedgang er det, gennem en målrettet og stram styring af omkostningerne, lykkedes byggekoncernen at styre fornuftigt gennem krisen og skabe et flot samlet overskud.

Når krisen på et tidspunkt afløses af fremgang og når forbrugerne begynder at reagere på de mange hjælpepakker og igen bruger penge, vil bundlinjen i vores virksomheder vokse betydeligt, idet de overflødige omkostninger er væk, samtidig med at der igen bliver solgtflere huse, siger en tilfreds Gert Skare.

________________________________________________________________________________________________________________

Skare Byg Koncernen blev grundlagt 1970 af Gerda og Gert Skare. Virksomheden er fortsat en familievirksomhed med Gerda, Gert, Ida og Klaus Skare i den daglige ledelse. Skare Byg er en af Danmarks største producenter af huse. Det er et af Skare Bygs allerfornemste kendetegn, at være førende med produktion og udvikling af lavenergi til boligbyggeri. Alle bygningsdele, herunder lavenergielementer til byggerierne, produceres på egen fabrik. Denne egenproduktion medfører hurtig lukning af råhuset på byggepladsen, således atf. eks. skimmelsvamp m.v. undgås.Skare Byg har domicil i et moderne byggeri på hele 12.000 m² i Kolding Nord.

Billedtekst: Bådeadministrerende direktør Gert Skare og økonomichef Arne Studsgård forventer stor aktivitetsstigning og indtjening i det kommende regnskabsår.

Byggeri