Sagem Sécurité og Psion Teklogix bliver partnere indenfor biometri

Pressemeddelelse oktober 31, 2007 IT

Psion Teklogix (LSE: PON), en global leverandør af løsninger til mobile computere, trådløs datafangst, image capture og RFID, og Sagem Sécurité, en leder indenfor biometri applikation har annonceret en samarbejdsaftale om udviklingen af en biometrisk mobilløsning: MorphoCheck™. Dette system vil kunne autentificere ID-dokumenter, inklusiv elektroniske pas, ID-kort, kørekort og mange andre typer ID-dokumenter.

MorphoCheckTM er en mobil, uafhængig, letvægts multimodal terminal. Den kan scanne 2D-stregkoder på specifikke dokumenter ved at læse MRZ-båndet på pas og ID-kort ved hjælp af en OCR-læser (Optical Character Recognition), og læse elektroniske chips (kontakt og kontaktløse). De elektroniske chips bliver så en fælles komponent på sådanne dokumenter ved at fange og matche fingeraftryk. Den kan også sende al denne information til en sekundær central server.

"Vi er stolte over at samarbejde med Psion Teklogix. Ved at kombinere vores know-how indenfor biometrisk teknologi og deres ekspertise indenfor mobile computere kan vi give markedet de mest sikre biometriske mobile løsninger. Dette unikke samarbejde afslører vores synergi," sagde Jean Paul Jainsky, Chairman and Chief Executive Officer, Sagem Sécurité.

"Biometrisk teknologi repræsenterer fremtiden for sikkerhed, og vi er glade for at arbejde med Sagem Sécurité, en global leder indenfor udvikling af biometriske applikationer," sagde Jacky Lecuivre, CEO, Psion Teklogix Inc. "Vi er begejstrede for at begynde udviklingen af en biometrisk mobil sikkerhedsløsning, der kan hjælpe med at beskytte vores kunder, også i fremtiden."

Ifølge International Biometric Group (IBG) bør globale markedstal for statslige biometriske applikationer overstige $ 1,9 milliarder (US) i år. I 2006 modtog Sagem Sécurité Frost & Sullivan prisen for bedste forretningsstrategi for deres "statslige løsninger" og blev anerkendt som en leder på området.

Om Psion Teklogix

Psion Teklogix er en global leverandør af mobile computerløsninger til trådløs datafangst, image capture og RFID designet til at forbedre effektivitet og produktivitet for ledende virksomheder i hele verden. Med over 3 årtiers erfaring har Psion Teklogix kunder i mere end 80 lande og 39 salgs- og supportkontorer i 23 lande. Psion Teklogix' moderselskab, Psion PLC, er listet på Londons børs (PON.L). ). I de nordiske lande er Psion Teklogix repræsenteret med kontorer i Allerød, Fredericia, Göteborg og Stockholm. For yderligere information se www.psionteklogix.com.

Om Sagem Sécurité

Sagem Sécuritéer et højteknologisk firma i SAFRAN Gruppen. Det er blandt de ledende europæiske sikkerhedsfirmaer og er til stede i fire hovedområder: biometriske systemer, hvor det er verdensleder indenfor fingeraftryksbaseret biometri; sikre terminaler til adgangskontrol, betaling og spil; trafiksikkerhed og elektroniske betalingskort.

Deres produkter og integrerede systemer bruges over hele verden og hjælper med at sikre transportsikkerhed, data og personlig sikkerhed og statslige forsvarsevner på højeste niveau. Gennem SAFRAN Gruppen er Sagem Sécurité til stede på alle kontinenter. For yderligere information se www.sagem-securite.com.

IT