Så sødt som i gamle dage

Pressemeddelelse december 1, 2005 Landbrug og Fiskeri

Nostalgi, romantik og en uovertruffen duft – alt sammen kan fås i én og samme blomst, hvis man vælger den rigtige rose

Ren018a01
En dejlig duft er vigtig, når man skal føle sig godt tilpas. Skønne dufte vækker også minder om dejlige stunder i det levede liv. Duften af en rose minder ofte én om øjeblikke med skønhed og romantik.
En sådan koncentreret oplevelse af duft, sanselighed og nostalgi finder man kun ét sted, nemlig hos de roser, der præcis er udviklet til at fremkalde nostalgiske minder om lykke og romantik.

Samtidig fordrer tiden, at man skal eje en have, der er præget af nostalgi og romantik. Villahaven anno 2006 må meget gerne ligne en klassisk, engelsk have, eller blomstre af ren bondehusidyl.

Danmarks ældste rosenforædler har gennem mere end et århundredes koncentreret udviklingsarbejde skabt en række Renaissance (R)-roser med store, fyldte blomster, der er tunge af utallige lag af fløjlsbløde kronblade og præget af den skønneste duft. Det er duften af de kvinder, de er navngivet efter; Ghita(TM), Nadia(TM), Clair(TM). Eller duften af storhed og ynde som hos Paramount(R)-roserne  Flora Danica(TM) og Wonderful(TM). Disse roser er også store og fyldte med skøn duft, men planten er mere kompakt og dermed velegnet hvor pladsen er begrænset.

Alle disse nostalgiske rosensorter samt en lang række andre fås i utallige nuancer fra lyse pastelfarver i sart rød, gul og orange til dybt mørke gule, pink og røde farver.
Rosenplanterne kan købes på planteskoler og i havecentre. Man kan stadig nå at plante, så de nye, nostalgiske roser allerede den kommende sommer kan sprede sin duft i netop din have.

Poulsen Roser A/S har 127 års erfaring i at udvikle nye sorter af roser og clematis. Firmaet har modtaget et utal af medaljer og er leverandør til Det Kgl. Danske Hof. Firmaet drives af stifterens oldebarn, Pernille Olesen, og hendes mand, Mogens N. Olesen.
Læs mere på www.poulsenroser.dk

Billedtekst:
Hvad minder dette rosenflor mest om? Mormors trygge baghave eller en divas overdådighed? Denne skønne rose hedder Nina(TM) og er en helt ny sort, som kommer i handelen til efteråret. En hårdfør rose med vidunderlig duft.

Landbrug og Fiskeri