Rezidor med Michelin-stjerner i sigte

Pressemeddelelse april 7, 2010 Livsstil

En ny stjerne på Rezidors Michelin-stjernehimmel er født. Og dette er den tredje af Rezidors hotel-restauranter, som bliver beæret med en Michelin-stjerne

Radissonblu white

Den tredje af Rezidors restauranter med Michelin-stjerne
Restauranten Le Pressoir d’Argent i Regent Grand Hotel i Bourdeaux er den tredje af Rezidors restauranter, som kan smykke sig med en Michelin-stjerne. Efter Sea Grill i Bryssel og Fischers Fritz i Berlin, har Rezidor i Bordeaux, Frankrig, nu også fået en Michelin-stjerne.

Rezidor Hotel Group driver over 190 Radisson Blu hoteller i Europa, Mellemøsten og Afrika.

Du kan blandt andet finde Radisson Blu hotel i Oslohotel i London, hotel i København, hotel i Stockholm og hotel i Gøteborg.

- Dette er en stor ære, siger køkkenchef Pascal Nibaudeau.  – Vi har bygget denne restaurant op fra bunden på kun 18 måneder. Det er takket være de ansattes engagement, motivation og stræben efter perfektionisme, at vi er kommet dertil, hvor vi er i dag. Det har været en stor udfordring at bygge en fiskerestaurant op i et distrikt, som er kendt for sin rødvin. Jeg vil takke hver enkel på mit team, og selvfølgelig Yves Mattagne, min læremester, for alt, han har lært mig.

Køkkenchef Pascal Nibaudeau er gået i lære hos Yves Mattagne, som er køkkenchef på Sea Grill på Radisson Blu Royal Hotel i Bryssel - en restaurant, som er beæret med hele to Michelin-stjerner.

Delikatesser fra havet
Le Pressoir d’Argent har en bugnende menu med mange eksklusive specialiteter. Her får man serveret det bedste fra havet af ypperste kvalitet! En eksklusiv hummerpresse spiller en central rolle i restauranten. Den er den ene ud af fem hummerpresser i hele verden. (Tre af disse findes hos Rezidors Michelin-præmierede restauranter, de to andre i Paris.) På Le Pressoir d’Argent får man en gastronomisk oplevelse, hvor hver ret er gennemtænkt ned til den mindste detalje.

En kulinarisk oplevelse
Le Pressoir d’Argent ligger på anden sal i The Regent Grand Hotel i Bordeaux. Restauranten har en elegant atmosfære præget af havet med sine fantastiske sort-hvid fotografier af fisk og skaldyr, flotte arrangementer lavet af muslinger og nedfældede kompas i gulvet.

I restauranten Le Pressoir d’Argent kan du være sikker på, at man har gjort alt for at give dig en gennemført kulinarisk oplevelse.

Om Rezidor Hotel Group
The Rezidor Hotel Group er en af de hurtigst voksende hotelkæder i verden. Koncernen har en portefølje på mere end 380 hoteller i drift eller under udvikling med næsten 81.000 værelser i 59 lande. Rezidor driver varemærkerne Radisson Blu Hotels & Resorts, Regent Hotels & Resorts, Park Inn og Country Inns & Suites i Europa, Mellemøsten og Afrika. Under en global licensaftale med det klassiske italienske modehus Missoni, driver og udvikler Rezidor også den nye livsstils-hotelkæden Hotel Missoni.

Livsstil