Rekordstor tilslutning til Nordens største Idé- og reklamefilmkonkurrence

Pressemeddelelse maj 12, 2010 Kultur

Idé- og reklamefilmkonkurrencen, Kort&Godt, som netop er afholdt for 6. gang har oplevet en rekordstor tilslutning til konkurrencen. Over 5000 kreative har oprettet profil på hjemmesiden og mere end 500 bidrag blev sendt ind til konkurrencen

Konkurrencen går i sin enkelthed ud på, at ganske almindelige danskere, kan komme med deres bud på en ide til en reklamefilm for udvalgte virksomheder. At lege reklamebureau har været en kæmpesucces i årets konkurrence, hvor mere end 5000 kreative har indsendt mere end 500 ideer til reklamefilm til konkurrencen i håbet om at få fingrene i de næsten 100.000 kr. der er på spil.

Kreativ Direktør for Kort&Godt, Tommy Duus, kan ikke få armene ned af begejstring og reflekterer i en stund over, hvorfor denne mærkbare succes kommer nu.

“Sociale medier, som facebook og youtube er en del af årsagen. Her kan vi komme i kontakt med “De kreative”, på et helt andet niveau og dele information som billeder og film på en meget mere dynamisk måde end via vores hjemmeside alene”, forklarer Tommy Duus. Den øgede ledighed giver han også som en del af forklaringen. “Folk har mere tid end for et par år tilbage, de er ikke presset på samme vis på arbejdsmarkedet”. En tredje forklaring er adgangen til udstyr som efterhånden er hver mands eje og redigering kan være en simpel proces... og så er det trendy”, slutter han med et smil.

Årets konkurrence er ved sin afslutning. Nu er det op til juryen at vælge de rigtige vindere af Kort&Godt 2010. En jury som består af en Oscar vinder (Martin Strange-Hansen), et produktionsselskab (STV), en kortfilmguru (Richard Raskin), en manuskriptforfatter (Jacob Weinrich) og en Filminstruktør som underviser kommende instruktører fra Den Danske Filmskole (Carsten Fromberg)... og så naturligvis dig.

Alle kan fra www.kortoggodt.info se de mange nominerede bidrag og komme med deres bud på en vinder af “Publikumsprisen 2010”.