Rederi tvinger campingkæde til navneskift

Pressemeddelelse august 28, 2008 Turisme

ColorCamp skifter navn til MyCamp for at undgå retssag og økonomisk tab

Rederiet Color Line har tvunget campingkæden ColorCamp til at skifte navn. Selv om virksomheden allerede omkring årtusindeskiftet fik screenet og registreret navnet i Patent- og Varemærkestyrelsen, er rederiet klar til at gå i retten for at få ColorCamp til at opgive sit navn.
- I vores forhandlinger med Color Line har rederiet givet udtryk for, at der er risiko for en fonetisk forveksling af de to vidt forskellige virksomheder, siger direktør Steen Petersen fra ColorCamp.
- Da vi jo kun har et par år på bagen og foreløbig kun driver to campingpladser, har vi besluttet, at ændre navnet i stedet for at bruge ressourcer på advokater og opslidende retssager. Det vil kunne tage flere år, hvor vi samtidigt vil udvide vore aktiviteter kraftigt. Det vil igen betyde et unødigt stort tab, hvis vi i sidste ende ikke får medhold. Derfor gør vi det hellere nu frem for at vente og risikere, at skulle ændre et brand, som til den tid vil være slået igennem.
ColorCamp's beslutning betyder, at såvel driftsvirksomheden og de enkelte campingpladser kommer til at hedde MyCamp. Således bliver ColorCamp Kerteminde og ColorCamp Trelde Næs til MyCamp Kerteminde og MyCamp Trelde Næs.
Campingkæden har som mål på sigt at opkøbe et antal større danske campingpladser for at drive dem på franchise-lignende vilkår.
- Med navnet MyCamp forsøger vi at underbygge vores koncept, som er at drive børnevenlige campingpladser, hvor det ikke er smart design og tivoli-lignende aktiviteter, der er afgørende. Vi satser på topmoderne trestjernede campingpladser, hvor det er fælles oplevelser for alle generationer med børnene i fokus, der er konceptet, siger Steen Petersen, som forventer, at navneskiftet vil være gennemført ved årsskiftet.

Turisme