Psykisk syge planlægger demonstration for bedre vilkår

Pressemeddelelse november 30, 2007 Kultur

Sindslidende ønsker - gennem fredelig demonstration - bedre vilkår! Kom og vær med den 13. december 2007 kl. 15.

Bedre vilkår

Invitation til Luciaoptog med sindslidende i København, Odense og Århus d. 13. december kl. 15 på Rådhuspladsen.

I denne glade juletid bæres lyset og håbet frem i de tre byer.
Der bydes på taler af politikere og fagfolk der har berøring med de sindslidende i deres hverdag. Der bliver samlet underskrifter ind i en landsdækkende aktion, for bl.a. at sætte fokus på de  sindslidendes og psykisk syges livskvalitet - og på den manglende behandlingsgaranti og nedskæringer på psykiatrien.

I København er der arrangeret taler af bl.a.:
Mette Frederiksen (S), Özlem Sara Cekic (SF) og Socialborgmester Mikkel Warming (EL).
Der er også en parade gennem Strøget med skuespillere og musikere, der kl. 15 bevæger sig fra Rådhuspladsen mod Christiansborg, hvor man mødes med politikerne.

I Odense og Århus er planlægningen stadig i fuld gang.
Ønsker du at bidrage til planlægning af demonstrationerne i de 3 byer, kan der rettes henvendelse til demonstrationskoordinator Michalla Pheiffer på e-mail adressen: [email protected] (Happenings som taler, gøgl, teater samt sang/musik har stor interesse).

Støt med din underskrift!
Har du ikke mulighed for at deltage i den fredelige demonstration, kan du i stedet bidrage med din underskrift på www.sind.skrivunder.dk.

Vi håber at se mange glade nuværende og tidligere brugere af psykiatrien, de mange pårørende som dagligt er vidne til vores frustrationer, samt mange af de behandlere og frivillige der er med til at styrke vores trivsel - heriblandt kan bl.a. nævnes brugerforeningen LAP og interesseforeningen SIND.