Psion Teklogix leverer beskyttelse og fast greb

Pressemeddelelse juli 1, 2009 IT

Psion Teklogix introducerer nyt tilbehør til NEO, det nyeste skud på stammen i serien af håndholdte computere.

NEO rubber boot jul2009

Med ekstra beskyttelse mod stød og et nyt pistolgreb er den lille håndholdte computer NEO fra Psion Teklogix, nu klar til at yde endnu mere for detailhandlen og den lettere industri. Vareregistrering i butik og på lager samt priskontrol mv. går nu endnu nemmere og fuldt beskyttet. Det nye beskyttelsesovertræk kan bruges sammen med både pistolgreb, håndledsstrop, håndrem og skulderrem. Og den nederste del af beskyttelsesovertrækket kan indstilles, så håndterminalen kan placeres i oplader uden at overtrækket skal fjernes helt.

Brugervenlighed er lige med NEO. Det starter i øjenhøjde med en klar farveskærm i høj opløsning og med touch-funktion. Vinkeldisplayet er formet ergonomisk korrekt i forhold til brugeren, som derved sikres optimal visning og sikker aflæsning under datafangst - helt uden "scan, vip, mis med øjnene og forsøg at læse"-proceduren. NEO er også forsynet med et High Capacity-batteri, der sætter nye standarder for holdbarhed. Fuldt opladet er der power nok til en hel dags arbejde.

Lille og robust

NEO vejer blot 275 g og er ikke større, end at den kan være i lommen. Alligevel er den meget robust og designet til at modstå selv meget hårdføre miljøer. Det aftagelige pistolgreb gør også, at den hurtigt kan omstilles til andre funktioner. NEO fås med et 48 taster alfanumerisk tastatur, alternativt 26 taster numerisk tastatur, så den kan understøtte forskellige applikationsbehov.

Optimal fleksibilitet

NEO understøtter Microsoft Windows® CE NET 5.0, som gør det muligt at integrere andre datafangst- og kommunikationsfunktioner, så som laserscanner og udvidelsesmuligheder som trådløst LAN (WLAN), Bluetooth® mv. Desuden udnytter NEO Psion Teklogix' PTX ConnectTM -applikation til at levere IP-telefoni med push-to-talk til talekommunikation samt Instant Messaging og Text Messaging funktion.
Og så er den RFID-ready.

_______________________

Om Psion Teklogix

Psion Teklogix hjælper mobile medarbejdere til at få mere fra hånden, tilføje mere værdi og tilfredsstille flere kunder. Vores robuste mobile computere er designet, bygget og understøttet for at maksimere Return on MobilityTM. Vi gør dette ved at minimere de samlede omkostninger ved mobilitet, forbedre opgave-effektiviteten og forlænge levetiden af hvert device. Psion Teklogix' Return on MobilityTM hjælper de mest progressive områder, såsom field service, logistik, supply chain og transport, med at være forud.
Virksomheden er stiftet i september 2000 som et resultat af fusionen mellem det britiske Psion Enterprise (division af Psion PLC), og det canadiske Teklogix Inc. Psion Teklogix er hovedselskabet i Psion Group, en børsnoteret virksomhed på London Stock Exchange. Psion Teklogix har sit hovedkontor i Mississauga, Ontario, Canada med datterselskaber i Europa, USA, Asien, Latinamerika og Mellemøsten.

IT