Psion Teklogix lancerer NEO – den nye håndholdte computer i lommestørrelse positionerer Psion Teklogix på det mobile computermarked inden for detailhandel og lettere industri

Pressemeddelelse oktober 20, 2008 IT

Innovativ ergonomi, førende industrielt design og en lang række features gør at denne håndholdte computer yder maksimal mobil produktivitet

NEO numeric 3Qleft win2

Psion Teklogix udvider sine robuste trådløse computerløsninger til også at omfatte let-industrielle mobile applikationer og lancerer i den forbindelse den nye håndholdte letvægtscomputer i lommestørrelse, NEO. NEO, der kan bestille nu, kombinerer robust holdbarhed med enestående ergonomi, som inkluderer et unikt vinkeldisplay, for optimal visning under datafangst, med klar berøringsfølsom farveskærm, der har maksimal lysstyrke og klarhed for øget læsbarhed både indendørs og udendørs. Med sin kompakte størrelse, og high capacity batteri til en hel dags arbejde, er NEO designet til nutidens mobile arbejdsstyrke.

NEO giver nuværende kunder muligheden for at vælge en ny enhed, og åbner samtidig nye markedsmuligheder både for Psion Teklogix og samarbejdspartnere. Efter den meget succesrige Workabout MX, kan Psion Teklogix nu forsyne dette kundeunderlag med et fremragende udskiftningsprodukt og en komplimenterende tilføjelse til Psion Teklogix' portefølje af markedsledende enheder.

NEO udnytter fuldt ud Microsoft Windows® CE .NET 5.0 til at integrere adskillige avancerede datafangst- og kommunikationsfunktioner, som øger produktiviteten og forbinder brugerne med deres applikationer, hvad enten det er i butikken, på lageret eller på vejen. Disse funktioner inkluderer en integreret imager eller laserscanner med mulighed for trådløst lokalt netværk (WLAN) og Bluetooth® wireless. NEO udnytter desuden Psion Teklogix' PTX ConnectTM applikation til at forsyne med telefoni via et datanetværk (VoIP) med separat push-to-talk til talekommunikation i realtid samt Instant messaging- og text messaging-funktion. NEO kan nemt udvides til at indarbejde nye teknologier, f. eks. RFID (Radio Frequency Identification), baseret på kundernes fremtidige applikationsbehov. NEO's robuste teknologi, og kompakte, smarte design, gør den velegnet til adskillige applikationer, herunder:

• Detailhandel, butik: mobil lagerkontrol, priskontrol, merchandising
  • Småvarelager: sporbarhed, lagerføring, forsendelse og modtagelse
  • Forsyninger:måleraflæsning, opmåling,parkeringshåndhævelse, sporing af aktiver
  • Kurér-/pakkeforsendelse: kvittering
  • Billetkontrol: teater- og sportsbegivenheder

"NEO's klare, højt opløselige farveskærm har en ergonomisk korrekt vinkel i forhold til brugeren, så den er nemmere og mere bekvem at bruge, og man undgår ‘scan, vip og mis med øjnene'-visning, som man oplever med andre enheder. Med sine talrige robuste ydelser og ergonomiske egenskaber, komplimenterer NEO vores lange række af håndholdte computere," siger Lars Langgaard, Managing Director for Psion Teklogix i de nordiske lande.

NEO, lille og kompakt, vejer blot 275 gram og måler 16,5 cm i længden, 6,4 cm i bredden og 3,8 cm i højden. NEO bibeholder, trods sin lille størrelse og sit smarte design, Psion Teklogix' kendetegn for robusthed, og er designet til at modstå kunders krævende miljøer med en IP54-klassificering, som beskytter mod støv og vand, og er i stand til at modstå 26 fald fra 1,2 meters højde på beton. Computeren har desuden et let aftageligt pistolgreb, som man simpelthen kobler til eller fra for hurtig overgang mellem forskellige aktiviteter. NEO fås med 48 taster alfanumerisk tastatur med 48 taster eller med numerisk tastatur med 26 taster til understøttelse af forskellige applikationsbehov.

"NEO gør det muligt for Psion Teklogix, og vores samarbejdspartnere, at trænge igennem på  talrige markeder overalt i verden, lige fra detail og småvarelager til kurér og event-billetkontrol. Med hjælp fra vores samarbejdspartnere, distributører og kunder har vi udviklet NEO til at blive det mest konkurrencedygtige produkt på markedet, med de rigtige egenskaber, som gør vores kunders mobile arbejdsstyrker mere produktive." siger Lars Langgaard.

For yderligere oplysninger om NEO, se venligst www.psionteklogix.com.

Om Psion Teklogix, Inc.

Psion Teklogix er en global leverandør af løsninger til mobile computere, designet til at forbedre effektivitet og produktivitet for førende virksomheder i hele verden. Løsningerne centrerer sig om en række innovative, mobile computere af høj kvalitet, designet til hårdføre og krævende miljøer. Psion Teklogix er en markedsleder inden for robust hardware, integration, service og support samt inden for nye og banebrydende teknologier, inklusive image capture og RFID. Med 40 års erfaring som ballast har Psion Teklogix kunder i mere end 80 lande og 39 salgs- og supportkontorer i 23 lande. Psion Teklogix har hovedkvarter i Mississauga, Ontario, Canada med yderligere kontorer i USA, Europa og Asien. Psion Teklogix's moderselskab, Psion PLC, er listet på Londons børs (PON.L). I de nordiske lande er Psion Teklogix repræsenteret med kontorer i Allerød, Fredericia, Göteborg og Stockholm.

IT