Produktionsstyring af kæmpekraner til offshore industrien

Pressemeddelelse august 6, 2008 IT

Dansk Software styrer produktionen af kæmpekraner til offshore industrien i Kristiansand, Singapore, Kina og Malaysia

Big Crane Stor Kran

Hans Tørsleff management systems har udviklet systemer, som styrer produktionen af kæmpekraner rundt i hele verden. Projektet startede hos MacGREGOR Hydramarine, som ligger i Kristiansand og nu fortsætter succesen i Singapore, hvor der skal opbygges tilsvarende styring af produktionsprocessen og herefter kommer turen til fabrikker i Kina og Malaysia.

Hans Tørsleff management systems har sammen med Columbus IT udbygget økonomisystemet Microsoft Dynamics AX, så det kan styre projekter professionelt. Løsningen kan styre afleveringsterminer for mange hundrede projekter og samtidig holde styr på de ressourcer, der skal bruges i produktionen. Via stregkodelæsere indrapporteres forbrugte timer fra værkstederne til de enkelte projekter, så projektledere nøje kan følge, hvordan projektet skrider frem. Samtidig med at der løbende kan trækkes oversigter over afleveringsterminer, kan systemet give ledelsen information om, hvordan nye projekter belaster bemandingen. Løsningen er enestående og er et eksempel på, hvordan man udnytter web-service teknologi til at binde forskellige programmer sammen, således at man kan udnytte det bedste værktøj til den enkelte opgave.
Hans Tørsleff management systems startede udviklingen af løsningen for 5 år siden og har derudover bl.a. været med til at styre upgraderingen af danske, portugisiske og amerikanske F16 jagerfly.
Den nye ordre er den første af sin størrelse til offshore industrien. Hans Tørsleff management systems har fået løsningen finansieret af det verdensomspændende finske firma Cargotec, hvor MacGREGOR Offshore indgår.

MacGREGOR er repræsenteret med afdelingskontorer i mere end 50 lande og forskellige produktionsfaciliteter i mange dele af verden. Hans Tørsleff management systems betragter opgaven som væsentlig milepæl i firmaets 20 årige historie. Hans Tørsleff management systems ser frem til at tilgodese den store interesse løsningen allerede har skabt.

Hans Tørsleff Civilingeniør
Hans Tørsleff management systems