ProActive køber majoritet i Installers

Pressemeddelelse november 28, 2008 IT

ProActive A/S og Installers A/S har indgået et strategisk samarbejde, hvor ProActive samtidig træder ind i Installers som ny majoritetsaktionær gennem en aktieudvidelse.

IT konsulentvirksomhederne ProActive og Installers har indgået et tæt strategisk samarbejde med fokus på at kunne levere væg-til-væg løsninger på Microsoft teknologi. Installers fortsætter som selvstændigt selskab, men bliver en den af ProActive koncernen som søsterselskab til ProActive.

Installers fortsætter som hidtil med den nuværende ledelse, men selskaberne flytter snarest fysisk sammen på ProActives nuværende adresse på Rosenørns Allé på Frederiksberg - ligesom de to virksomheders afdelinger i Århus flytter sammen på Åbogade.

I konstallation, vil Installers og ProActive med mere end 130 ansatte, være det største danske dedikerede Microsoft hus, undtaget Dynamics partnere. Sammen vil de to virksomheder kunne levere  den fulde palette af ydelser  lige fra infrastruktur over rådgivning, udvikling og efterfølgende service på hele Microsoft platformen.

Begge virksomheder fortsætter selvstændigt som hidtil med fokus på Microsoft baserede løsninger som henholdsvis Installers og ProActive leverer i forvejen. Fokus den kommende tid vil være  at udnytte  de mange synergier, således at  kunderne  får optimal rådgivning med fuld fokus på deployment, infrastruktur og produktitetsforbedrende løsninger på Microsoft teknologi.

Max Sejbæk fra ProActive udtaler: 'Med investeringen i Installers kan vi fælles levere bredere ind til vores respektive kunder. Installers har samme værdier som os og  en stærk position i markedet. Vi er meget tilfredse med at kunne foretage denne investering - og glæder os til at trække i arbejdstøjet'

Gorm Eriksen fra Installers supplerer: 'Ved at få ProActive ind i ejerkredsen, får vi en kompetent partner som har bevist sit værd. Det var vigtigt for os at ProActive har et solidt fundament- og et fantastisk navn i markedet. Vi kan se en lang række fordele ved at kunne levere bredere ind til vores fælles kunder'

For yderligere information, kontakt Adm. direktør fra ProActive Max Sejbæk på [email protected] eller på telefon 82323232 eller Gorm Eriksen på [email protected] eller på 72406010

Kort om ProActive:

ProActive er en it konsulentvirksomhed med 100 ansatte med kontorer i København, Århus og på Filippinerne. ProActive er Microsoft Gold Certified Partner og arbejder primært indenfor Information Worker området og er netop kåret til årets 'Information Worker Partner'. ProActives kundekreds tæller DONG Energy, ISS, Carlsberg, Forsvaret, FLSmidth, , Coloplast, Saxo Bank, Novozymes m.fl. Læs mere påwww.proactive.dk

Kort om Installers:

Installers er en it konsulent virksomhed med 40 ansatte med fokus på infrastrukturydelser på Microsoft platformen med kontorer i København og i Århus. Selskabet er Microsoft Gold Certified Partner og har en stærk position i markedet. Selskabets kunder tæller LEGO, SKAT, Bestseller, Rockwool, FLSmidth, Vestas m.fl. Selskabets løsningsområder omfatter Microsoft infrastruktur og servere, Unified Communication, Deployment, overvågning, sikkerhed, Systems Management . Læs mere  påwww.installers.dk

IT