ProActive A/S fortsatte væksten i 2007

Pressemeddelelse april 17, 2008 Elektronik

ProActive har afsluttet regnskabsåret 2007 med mere end 50% vækst i omsætningen samtidig med en markant forbedring af resultatet. Derved blev 2007 en stærk opfølger til 2006 hvor ProActive ligeledes øgede omsætningen og resultatet.

ProActive's omsætning er øget fra 42,5 mio. kr. i 2006 til 66,7 mio. kr. i 2007. Resultatet før afskrivninger er steget til 13,5 mio. kr. fra 4,6 mio. kr i 2007. EBITDA endte på godt 20%, hvilket også er en forbedring ift. 2006.

MDKK

Omsætning

66,7

42,5

34,8

EBITDA

13,5

4,6

1,6

Resultat før skat

11,4

3,3

0,5

"I 2007 fejrede vi selskabets 10-års jubilæum og samtidig kunne vi for alvor se resultaterne af vores investeringer i kompetenceudvikling indenfor Microsofts produkter. I flere år har vi haft fokus på at optimere vores leverancemodel og styrke relationen til vores kunder og de indsatser bærer nu frugt. Vores eksisterende kunder udvider løbende engagementet og samtidig kommer der nye til." udtaler Max Sejbæk, adm. direktør, ProActive A/S.

De gode takter fastholdes i 2008, hvor første kvartal netop er afsluttet og her fastholdes den positive udvikling med flere nye kunder, vækst i omsætningen og fastholdelse af overskudsgraden.

Max Sejbæk udtaler: "Selvom det går rigtig godt fortsætter vi med at have fokus på at udvikle vores forretning. Vi investerer løbende i nye kompetence- og forretningsområder, så vi bedst muligt kan understøtte vores kunders behov. I 2007 har vi blandt andet styrket os med kompetencer indenfor strategisk og kommunikationsmæssig rådgivning, CRM og procesoptimering."

Om ProActive A/S

ProActive A/S leverer IT konsulentydelser med fokus på procesoptimering, vidensdeling og effektiv information baseret på Microsoft-platformen.

I selskabets bestyrelse sidder Navision-stifter Preben Damgaard som formand, tidligere adm. direktør for KelsenBisca, Orla Topholt, og direktør i Microsoft Business Solutions Mogens Elsberg.

ProActive A/S blev grundlagt i 1997. Selskabet har hovedsæde på Frederiksberg i København, og har desuden en afdeling i Århus. Selskabet har i dag godt 80 ansatte.

For mere information om ProActive A/S  kontakt adm. direktør Max Sejbæk på [email protected] eller på 8232 3232.

Elektronik