Primo Tours etablerer strategisk partnerskab

Pressemeddelelse december 16, 2009 Turisme

Danmarks nyeste charterselskab, det Ringkøbing-baserede Primo Tours, har indgået et strategisk partnerskab med den store, velrenommerede rejsekoncern, Kilroy. Det betyder, at Kilroy har købt en mindre aktiepost i Primo Tours A/S og vil fremover være sparringspartner for det nyeste skud på stammen i rejsebranchen

Henrik Søndergaard (tv) og Bjarke Hansen

”Der er flere årsager til, at vi slog til, da denne spændende mulighed bød sig”, fortæller Bjarke Hansen, adm. direktør i Primo Tours. ”Vi så straks en ganske fornuftig og helt indlysende fordel ved at indlede et strategisk samarbejde med Kilroy koncernen, hvor det specielt bliver TEAM BENNS, der bliver samarbejdspartneren. Via det strategiske samarbejde bliver vi endnu mere synlige i rejsebranchen, og forventer at samarbejdet med så stor en operatør på rejsemarkedet, vil sikre at endnu flere chartergæster vil høre om os og vores charterprodukter. Det er naturligvis meget interessant for os”!

Praktisk vil det betyde, at når Primo Tours’ hjemmeside, www.primotours.dk, går i luften fra d. 26. december, så vil besøgende på TEAM BENNS hjemmeside også kunne gå direkte – via et link - til Primo Tours egen hjemmeside.

”Nu er TEAM BENNS jo kendt som et ualmindelig dygtig og professionel rejsebureau, og derfor er vi naturligvis både glade for og stolte over at dette partnerskab er blevet en realitet,” understreger Henrik Søndergaard, direktør i Primo Tours. ”Vi mener i øvrigt også, at begge parter har noget at tilbyde hinanden! Bjarke og jeg har tilsammen 37 års erfaring i rejsebranchen. Derfor har vi – selvom Primo Tours er et lille, nystartet rejsebureau - masser af viden og ekspertise at byde ind med. Og vores koncept, der giver charterferien et comeback på et nyt og langt højere niveau end tidligere set, passer rigtig godt ind med de mange kvalitetsprodukter, TEAM BENNS råder over.”

To uafhængige selskaber

At Kilroy koncernen – som TEAM BENNS er den del af, har købt en bid af Primo Tours får ingen praktisk betydning for det forretnings- og salgsmæssige setup. De to selskaber drives fuldstændigt uafhængigt af hinanden som to selvstændige rejsebureauer, og Primo Tours vil fortsat være meget web-baseret, så kunderne selv udfører en væsentlig del af arbejdet med fx at søge rejseinformationer, vælge hotel, finde priser og bestille rejsen.

Hos TEAM BENNS er der også stor tilfredshed med det nye partnerskab. ”Vi er rigtig glade for at kunne tilbyde endnu et kvalitetsprodukt på den kæmpestore palette af rejsemuligheder, vi i forvejen har. Og med Primo Tours’ spændende relancering af charterferien, kan vi fremover tilbyde det bedste af det bedste inden for stort set alle rejsekategorier.” udtaler Allan Qvist, adm. direktør hos TEAM BENNS.

Fra både Allan Qvist og Bjarke Hansen ser man store perspektiver i partnerskabet: ”Vi føler, at begge parter bliver styrket ved dette tiltag! For Primo Tours vedkommende får vi adgang til en stor og særdeles spændende kundedatabase – og for TEAM BENNS betyder det nye partnerskab, at vi får et attraktivt nyt produkt i porteføljen”.

Primo Tours sender sit første inspirationskatalog på gaden d. 26. december, og samtidig bliver den omfattende hjemmeside også lanceret. Men allerede nu kan man klikke ind på www.primotours.dk og forudbestille kataloget.

Turisme