Perspektiv Bredband lancerer Danmarks hurtigste bredbånd

Pressemeddelelse september 3, 2009 IT

Øresundsoperatøren Perspektiv Bredband tilbyder nu, som en af de første i København, højhastighedsbredbånd via telefonledningen. Med downloadhastighed på op til 50 Mbit/s og uploadhastighed på 10 Mbit/s bliver det nu det hurtigste bredbånd i Danmark.

PerspektivBredbandLogo
Perspektiv Bredband Logo i god kvalitet

Den nye teknik, VDSL2 (Very high bitrate Digital Subscriber Line 2), betyder at der bliver sat ordentlig fart på internethastigheden for at imødekomme især de brugere, som stiller krav til et ekstra hurtigt bredbånd.
Integrationen af digitale bredbåndsbaserede produkter, såsom IP-telefoni og digital-TV, vokser, og med 50 Mbit/s kan brugerne blandt andet se flere tv-kanaler samtidigt i HD-kvalitet.

Hurtigt ude
Det er ikke første gang, Perspektiv Bredband er først på markedet med hurtigt bredbånd. I 2005 kunne Perspektiv Bredband, som den første operatør på det danske marked, tilbyde bredbånd med hastigheder på op til 24 Mbit/s via telefonstikket, såkaldt ADSL2+.

»Med lanceringen af vores nye bredbåndstilbud, Mega50, styrker vi vores position som en af de ledende leverandører af højhastighedsbredbånd i Danmark. Fordi mulighederne for, hvad du kan bruge internettet til, stiger, så stiger kravene også til båndbredden - derfor er det også Perspektiv Bredbands mission, at være på forkant og tilbyde hurtige, stabile og innovative bredbåndstjenester,« siger Fredrik Forssell, Adm. Direktør for Perspektiv Bredband.

Specielt velegnet til brugergenereret indhold
Med højere hastighed ud fra computeren tilpasses teknikken til brugernes adfærd på internettet, og det bliver nu lettere at uploade brugergenereret indhold så som film til YouTube eller billeder til blogs m.m. Samtidigt er det også meget nemmere at sikkerhedskopiere eller gemme computerindhold og store mængder data på internettet – noget som tidligere har taget meget tid på grund af den generelt lavere uploadhastighed.

Selektiv tilgængelighed
Al hastighed på bredbånd via telefonstikket (ADSL og VDSL) er afhængigt af afstanden mellem husstanden og den telecentral, som husstanden er koblet op på. Bredbåndets hastighed går ned jo længere telefonledningen er. Dette betyder, at det ikke er alle husstande i Københavnsområdet, der kan modtage den nye teknik i første omgang. Ved hver ny forespørgsel laves der først en kontrol af afstanden til den nærmeste telecentral for at være helt sikker på, at kunden kan få den ønskede hastighed.

For yderligere oplysninger kontakt:

Adm. Direktør Fredrik Forssell
+46 705-15 6734
[email protected]

Perspektiv Bredband AB blev dannet i 2002 i Sverige under navnet Lunds Stadsnät, og har leveret bredbånd til det københavnske marked siden 2005. Først under navnet CPH Metronet, hvor de var blandt de første aktører på markedet, der kunne levere super hurtige hastigheder. Siden har de skiftet navn til Perspektiv Bredband, og virksomhedens danske aktiviteter er ekspanderet kraftigt til blandt andet at indeholde telefoni og digital-tv. Perspektiv Bredbands eget fibernet, ”Perspektivnettet” bliver konstant udbygget og dækker i dag ca. en million husstande. Virksomheden har som vision, at alle som ønsker det, skal kunne få Perspektiv Bredband i Øresundsregionen. Perspektiv Bredband har 25 ansatte og både dansk og svensk kundeservice.

IT