Pas godt på dig selv og miljøet på én gang

Pressemeddelelse februar 13, 2010 Energi & Miljø

Motion & Trivsels centre i Herning, Ikast og Holstebro er i fuld gang med at leve op til deres energi- og miljømæssige målsætninger. Målet er at blive CO2 neutrale allerede i år 2010

Indehaver jesper thissenius salgskonsulent jens erik thygesen

Motion & Trivsel i Herning, Ikast og Holstebro tager nu ansvar for sin CO2 udledning. ”Vi er klar over, at det er en proces at blive CO2 neutrale, men vi har en plan. Vi begynder med at købe vindenergi produceret af danske vindmøller, velvidende at det ikke giver en direkte effekt til Motion & Trivsel. Men det sender til gengæld et grønt signal. Når man køber strøm fra vindmøller bliver virksomheden ikke direkte grønnere end før. Til gengæld bidrager det til en miljømæssig gevinst, som høstes på et overordnet samfundsmæssigt niveau”, siger Jens Erik Thygesen, salgskonsulent hos Motion & Trivsel i Herning, Ikast og Holstebro.

Når Motion og Trivsel køber Grøn Strøm, forpligter leverandøren sig til at købe den tilsvarende mængde hos Vindenergi Danmark. På denne måde er Motion & Trivsel med til at støtte produktionen af el på miljøvenlige vindmøller.  ”Vores medlemmer vil også fremover kunne se, at Motion & Trivsel i Herning, Ikast og Holstebro bliver grønnere og grønnere. Vi får bl.a. et certifikat, der dokumenterer vores køb af vindmøllestrøm. Det glæder vi os til at få hængt op et synligt sted i lokalet.” siger Jens Erik Thygesen,

I dag udleder Motion & Trivsel i Herning, Ikast og Holstebro i alt ca. 40 tons CO2 om året. Vores næste skridt bliver at neutralisere denne udledning. Det vil vi gøre bl.a. ved at købe CO2 kvoter, der svarer til den mængde vi udleder. Køb af CO2 kvoter er den eneste sikre vej til at neutralisere sit forbrug, fordi du fjerner CO2 kvoter fra markedet, siger Jens Erik Thygesen.

Motion & Trivsel i Herning, Ikast og Holstebro har åbent hver dag fra kl. 6 – 22. I dette tidsrum kører elmåleren ekstra stærkt. Det er ikke kun lys, men også forskellige motionsmaskiner, som bruger strøm. Flere tusinde mennesker benytter sig hvert år af Motion & Trivsels faciliteter, enten som private medlemmer af centret eller gennem en firmaaftale, som deres arbejdsplads har med Motion & Trivsel, og dette afspejles i elforbruget. Jens Erik Thygesen udtaler ”For Motion & Trivsels medlemmer i Herning, Ikast og Holstebro er det vigtigt, at de kan træne hos os med god samvittighed,” og fortsætter ”desværre er det en næsten umulig opgave at reducere strømforbruget, men det vil vi også have kigget på – Måske der er muligheder for at optimere på energiforbruget. Så vi har mange ideer og planer, og vi ønsker, at gøre vores til at passe godt på miljøet.

Jens Erik Thygesen udtaler endvidere: ”Jeg er glad for, at have valgt en løsning, som tilgodeser miljøet og den danske økonomi. Og jeg står naturligvis til rådighed hvis andre virksomheder ønsker vejledning omkring bæredygtig el”.

Strøm produceret på vindmøller

En aftale om Grøn Strøm betyder ikke, at elleverancen til selve virksomheden bliver ”grønnere” end før. Den miljømæssige gevinst høstes på et overordnet samfundsmæssigt niveau.

Om Motion & Trivsel:

Vi er et fitnesscenter, der henvender sig til helt almindelige mennesker, der ønsker hjælp til at komme i bedre fysisk form eller smide nogle usunde kilo. Hos os får du en bedre kondition samt mere energi til alt det sjove i livet.

Energi & Miljø