Organic day by Støy Munkholm & KnowledgeCotton Apparel

Pressemeddelelse oktober 23, 2008 Mode

To af de mange megatrends som bæredygtighed og økologi afspejles i dag i mange brancher. Derfor tager Støy Munkholm sammen med KnowledgeCotton Apparel initiativ til denne anderledes dag af en event. Butikken vil ikke se ud som den plejer og det vil være muligt at møde personerne bag nogle af virksomhederne og stille spørgsmål.

Kca 0094

Kom og føl på de økologiske bomuldskvaliteter fra KnowledgeCotton Apparel, og hør om det nye danske brand, hvis kollektion er baseret på økologisk bomuld.

Smag økologiske fristelser i form af smagsprøver fra det historiske Ørbæk Bryggeri.

Prøv designstolen GUBI II, der er lavet af polyester fibre PET (genbrugsmateriale lavet af brugte plasticflasker) og som fået flere anerkendte designpriser.

Hør musik inspireret af Fønix Musik, der er eksperter i at skabe den rette lyd/stemning inden for blandt andet velvære og trivsel.

Det foregår torsdag, den 20. november 2008 kl. 14.00-18.00 hos Støy Munkholm ved Store Torv i Århus.

Baggrundsinformation:
Vi oplever, at flere og flere forbrugere er ved at være trætte af køb-og-smidvæk-kulturen. Nu skal produkterne holde længere, og forbrugeren vil have value for money. Kunderne vil gerne tage del af ansvaret for planetens fremtid og stiller krav om, at producenterne gør det samme. Bæredygtighed og økologi er ikke blot forbigående

trends. Det er en ny bevægelse - substantialisme, som er en ny og mere simpel måde at leve på. Verden er spækket med produkter og informationer. Individualitet og valgfrihed er blevet en ny religion. Men nu er valgene blevet for mange og skaber i stedet kaos, forvirring og kompleksitet. Substantialisme er en tilbagevenden til basisværdier og en mere ærlig måde at leve på - det handler om holdbarhed og klarhed. Forbrugerne vender sig væk fra pral og overflod og kræver produkter, der har høj værdi for pengene.

Mode