Nyt skud på miljøstammen af CO2 neutrale brændeovne

Pressemeddelelse februar 11, 2010 Hus og Have

Rais klar med ny bred indsatsovn, der med et minimalt udslip af partikler udnytter 80 procent af træets brandværdi og flytter varmen rundt i boligen

- Vi har konsekvent fokus på udvikling af mere effektive og miljøvenlige brændeovne, og vi er stolte over nu at introducere en af markedets mest effektive og miljøvenlige brændeovne til indbygning i væggen.

Det er marketingchef Ann Charlotte Wellejus fra nordjyske Rais i Frederikshavn, der præsenterer det nyeste skud på virksomhedens kollektion af miljøneutrale brændeovne i et eksklusivt design.

- Det er lykkedes vore teknikere at optimere udnyttelsesgraden af brandværdien i brændet til hele 80 procent samtidig med at udslippet af skadelige partikler fra brænderøgen er reduceret til minimale 2,6 gram pr kilo træ, fortsætter Ann Charlotte Wellejus og tilføjer, at den nye indbygningsovn fra Rais er forberedt til at flytte varmen fra rum til rum.

Ideel til passivhuse

Marketingchefen fortæller videre, at den nye indbygningsovn, som har fået navnet Rais 700, derudover kan udstyres med virksomhedens Air-System, der tilfører frisk luft udefra til selve forbrændingen.

- Derved sikres en optimal og miljørigtig forbrænding, der også i nye, helt tætte passivhuse og boliger i energiklasse 1 er neutral overfor elektronisk styrede luftskiftesystemer.

Billedtekst:

Den nye indbygningsovn fra Frederikshavn – en konvektionsovn, der har et stort brandkammer med plads til 50 centimeter lange brændestykker - fremstår i et helt enkelt, minimalistisk design med et diskret koldt greb på en bred låge i hærdet glas eller med glas i klassisk stålramme.

Yderligere oplysninger:

Ann Charlotte Wellejus på telefon 96 21 11 06