Nyt medieinitiativ vil skabe opmærksomhed om velgørenhed

Pressemeddelelse december 28, 2007 Humanitær

Iværksætterne bag magasinet YoungInc, der udkommer på alle landets gymnasiale uddannelser, vil sprede kendskabet til velgørenhed blandt målgruppen. Derfor tilbyder de en helsides annonce i hver af deres udgivelser i hele 2008 til velgørende organisationer. Specielt de mindre organisationer får tilbuddet.

Logosignatur
YoungInc
"Vi havde annoncer med fra Folkekirkens Nødhjælp og Børnefonden i vores seneste udgave, der udkom 1. December. Det fik vi så god respons på, at vi har valgt at tage dette initiativ" siger en af folkene bag YoungInc Nikolaj Astrup Madsen.

Tanken bag er, at unge mennesker også skal tænke velgørenhed og bidrage. "Vi har tidligere kontaktet nogle af disse organisationer i forbindelse med annoncesalg. Samtlige har takket nej, da de går efter en ældre målgruppe. Det er synd, så nu må vi hjælpe dem lidt på vej" fortæller den anden mand bag Mads Løntoft.

Folkekirkens Nødhjælp havde en annonce for deres 'Giv en ged' kampagne med i den seneste udgave af magasinet. Kommunikationschef hos Folkekirkens Nødhjælp, Mads Klæstrup Kristensen, hilser initiativet velkomment: "Det var da en herlig nyhed! Tænk hvis flere medier tænkte som YoungInc. For Folkekirkens Nødhjælp betyder initiativer som dette rigtig meget. Det øger kendskabet, og dermed at vi kan udrette endnu mere blandt verdens fattigste mennesker. At vi kan gøre dette med et endnu bredere mandat i befolkningen er også positivt. Gennem YoungInc får vi fx kontakt til fremtidens beslutningstagere og givere."

Både YoungInc og Folkekirkens Nødhjælp håber at flere medier vil tage lignende initiativer. "Mine forhåbninger er, at vi nu vil se flere medier følge YoungIncs gode eksempel. Og hvorfor egentlig ikke? Der er fordele for alle parter" fortæller Mads Klæstrup Kristensen.

Humanitær