Nyt intelligent system til energi optimering i små og mellemstore virksomheder.

Pressemeddelelse maj 23, 2008 Energi & Miljø

Den danske Home Automation virksomhed INNOVUS A/S lancerer nu et nyt koncept – Office Automation – som henvender sig til små og mellemstore virksomheder.

INNOVUS A/S er en vækst virksomhed som er stiftet i december 2005, virksomheden designer, udvikler og producerer total løsninger til trådsløs Home Automation som muliggører intelligent styring af lys og varme, hvilket giver overblik og energibesparelser. Alt samme uden at ændre den faste elinstallation i hjemmet, da det bygger på en trådløs teknologi anbefalet af Elsparefonden.

INNOVUS A/S har gennem de sidste år haft succes hos de private forbrugere, og har nu formet et koncept som er tilpasset erhvervsvirksomheder.

Fordel på fordel

Det gennemtænkte danske design er mere end blot det flotte ydre. Det har også givet en enkelthed, driftsikkerhed og gennemskuelighed på alle enheder, der gør det nemt at forstå og installere.

Herved bryder INNOVUS med skrønen om, at intelligente systemer nødvendigvis er lige så klodsede og bøvlede at installere, som de er dyre at investere i.

Konceptet - INNOVUS Office Automation - går i alt sin enkelthed ud på at sænke energiforbruget og dermed CO2 udslippet, uden at medarbejderne skal ændre vaner og rutiner.

Systemet er modulopbygget og kan derfor tilpasses den enkelte virksomhed. Kommunikationen mellem de enkelte styringsenheder er trådløs, hvorfor der kun er begrænsede omkostninger til installationer.

Godt for virksomheden

INNOVUS Office Automation kan installeres som "tillæg" til den eksisterende elinstallation, og uden at der skal trækkes nye kabler til kommunikation. Dette gør at løsningen har en meget lille installationsomkostning, hvorfor systemet i langt de fleste tilfælde vil være meget konkurrencedygtigt i forhold til andre energi optimeringssystemer.

De enkelte virksomheder vil opnå en besparelse på deres energiomkostninger, med en hurtig tilbagebetaling - hvilket giver bygningen mere værdi både økonomisk og som grønt image.

Godt for klimaet

I rigtig mange virksomheder oplever man at lyset står tændt om natten og i weekenderne, ligeledes ses det at kopimaskiner, printer, PC m.m. står på standby hele ugen, nat og dag. Det er spild af energi og det er dårligt for klimaet.

Alle ved at de skal huske at slukke for lyset, slukke for printer, PC m.m. men vaner er svære at bryde og derfor sker det i rigtig mange tilfælde ikke. Med INNOVUS Office Automation systemet bliver alle rutiner automatiseret, således at gamle vaner og glemsomhed ikke resulterer i klimaforandringer.

For yderligere information kontakt adm. direktør Søren B. Houlberg, +45 3168 1111 eller [email protected]

INNOVUS A/S

Søren B. Houlberg