Nyt 60 liters temperatur choktestskab med to zoner

Pressemeddelelse marts 6, 2009 Elektronik

Fra det tyske firma Vötsch Industrietechnik kan Beatronic Supply nu levere et nyt lille 60 liters temperatur choktestskab, der med to vertikale zoner er velegnet til hurtig og omkostningseffektiv temperatur choktestning og Environmental Stress Screening af tekniske produkter og elektronikmontager

VT 7006 S2 offen D August 2008

Vötsch Industrietechnik GmbH præsenterede på den internationale elektronikmesse Electronica 2008 i München et helt nyt 60 liters VT3 7006 S2 temperatur choktestskab, der med to vertikale zoner er specielt designet til hurtig og omkostningseffektiv temperatur choktestning og Environmental Strees Screening (ESS) i udviklings- og kvalitetskontrol laboratorier. Det nye lille og kompakte VT3 7006 S2 temperatur choktestskab supplerer firmaets større to-zone modeller i samme serie, VT 7012 S2 og VT 7030 S2, der har et effektivt testkammer på henholdsvis 125 liter og 300 liter.

Det nye VT3 7006 S2 temperatur choktestskab har et effektivt testkammer på 60 liter, der er vertikalt inddelt i to forskellige temperaturzoner, hvor testemner med en samlet vægt på op til 20 kg bliver transporteret i en testkurv fra den ene zone til den anden i en nøje fastlagt cyklus, som sikrer, at fejl i testemnerne, der skyldes ekstremt hurtige temperaturgradientskift, detekteres på den kortest mulige tid. Testkurven i rustfrit stål har en lav termisk masse og variabel transporthastighed. Temperaturen i de to zoner kan indstilles individuelt, hvor den kolde zone går fra -80°C til +70°C og den varme zone fra +50°C til +220°C (optionelt til +250°C).

Det nye VT3 7006 S2 temperatur choktestskab er særdeles velegnet til temperatur choktestning (ESS) af tekniske produkter og elektronikmontager efter gængse standar-der som MIL STD 883 E metode 1010.7 test A, B, C, D og F, MIL STD 810 E metode 503, MIL STD 202 F metode 107 G, IEC 60068-2-14 test Na, DIN 40046 test Na og JEDEC JESD22-A101-A.

Skabsdøren i den varme zone er forsynet med et stort inspektionsvindue samt et indbygget berøringsfølsomt CONTROLPAD TFT-panel til visning af de aktuelle værdier for temperatur og luftfugtighed og betjening af skabets basale funktioner som start/stop, tænd/sluk af den indbyggede belysning etc. Til effektiv kontrol, overvågning og dokumentation er VT3 7006 S2 testskabet som standard forsynet med en robust Windows-baseret SIMPAC fladpanel industri-PC med indbygget 32-bit I/O-system, integreret soft-PLC og et stort berøringsfølsomt 12" farve touch-panel med letanvende-lig menu-guidet betjening og Windows-baseret SIMCONTROL kontrol- og visualise-ringssoftware.

SIMPAC kontrolsystemet giver brugeren mulighed for at vælge mellem fire forskellige funktions-modes: Enkelt testkammer operation (koldt eller varmt testkammer), normal operation, tidsoptimeret operation og energispare operation. Programmering af testpro-grammer kan udføres med en letanvendelig grafisk choktest editor, og via intuitive trykknapper på den berøringsfølsomme skærm kan brugeren let få komplet testinformation for hver enkelt funktion.

Alle simuleringsprogrammer og testresultater kan lagres på den indbyggede harddisk og kan let overføres til en desktop PC med Windows-baseret SIMPATI datalogging- og kontrolsoftware eller til virksomhedens overordnede computersystem via det indbyggede Ethernet interface eller den optionelle USB-port for tilslutning af USB-stick. SIMPAC PC-terminalen kan også via det indbyggede Ethernet interface tilsluttes virk-somhedens intranet og webserver.

Det nye VT3 7006 S2 choktestskab er forsynet med et luftkølet (kølevand er ikke nødvendig, hvilket for de fleste virksomheder holder installationsomkostningerne nede) CFC-frit kølesystem, har automatisk og programmerbar afrimning og udmærker sig ved at meget lavt støjniveau på 58 dB(A) samt et lille "footprint" på blot 1,9 m2.

Elektronik