Ny uddannelsesmesse for unge med særlige behov

Pressemeddelelse juni 8, 2009 Uddannelse

Ungdommens Uddannelsesvejledning og Uddannelsesavisen tager nyt initiativ indenfor specialuddannelsesområdet

UU-centrene Øst for Storebælt arrangerer i samarbejde med Uddannelsesavisen messen "Ud i Fremtiden" i Roskilde Kongrescenter den 16. og 17. september 2009.

Formålet med messen er at give et overblik over de mange undervisnings-, vejlednings- og ungdomsuddannelsestilbud, der er inden for specialområdet, samt at skabe kontakt og dialog imellem de mange aktører. Messen er det største initiativ inden for området i Danmark.

Alle har ret til en uddannelse. Det nationale mål om, at 95 procent af alle unge får en ungdomsuddannelse gælder også elever og unge i specialklasser og -skoler. Loven om ungdomsuddannelse for unge med særlige behov giver en ensartet og landsdækkende ramme for, at unge, der ikke kan gennemføre en ordinær ungdomsuddannelse kan få tilbud om et 3-årigt, individuelt tilrettelagt uddannelsesforløb.

"Ud i fremtiden" er et tilbud til såvel elever, forældre og pårørende samt professionelle fagfolk som lærere, vejledere, sagsbehandlere.

Der vil være udstillere fra efterskoler, erhvervsskoler, fagskoler, produktionsskoler, landbrugsskoler, højskoler, specialskoler, bosteder og virksomheder.

Åbningstider:
Onsdag den 16. september kl. 9 - 15 og 18 - 21
Torsdag den 17. september kl. 9 - 15

Der er gratis adgang til messen.

Yderligere oplysninger:

Uddannelsesavisen
Projektleder Jacob Porse

Ungdommens Uddannelsesvejledning i Roskilde
Centerleder Frank B. Gravesen

Opdateret udstillerliste på messens hjemmeside www.udifremtiden.ua.dk

Uddannelse