NY ADM. DIREKTØR I HOJMARK-KONCERNEN

Pressemeddelelse november 2, 2008 Turisme

De seneste 3 års administrerende direktør for hojmark-koncernen Bjarke Hansen er fratrådt sin stilling, idet der ikke længere er overensstemmelse mellem direktion og bestyrelse omkring selskabets fremtidige strategi.

Hovedaktionær Lars Hjarnø Nielsen genindtræder som administrerende direktør, og fortsætter den ekspansive strategi, som koncernen har ført de senere år. For at sikre så smidig en overgang som mulig vil Bjarke Hansen indtræde i bestyrelsen for hojmark-koncernen.

hojmark-koncernen er Skandinaviens største alpine skirejsekoncern, med mere end 40.000 skigæster årligt. Koncernen beskæftiger 36 medarbejdere på kontorerne i Ringkøbing, Vejle og Gøteborg foruden 105 skiguider i sæsonen. Koncernen har hvert år genereret et solidt overskud, senest 10,2 mio. DKK i resultat før skat i det nylig offentliggjorte regnskab. Der forventes i indeværende regnskabsår et 2-cifret million overskud. Selskaberne Højmark Rejser A/S, Winther Rejser A/S, Clickski A/S og Lion Alpin AB indgår i hojmark-koncernen.

Enhver henvendelse bedes rettet til Lars Hjarnø Nielsen på tlf. +45 2177 8950.

Lars Hjarnø Nielsen

Adm. direktør