NESCAFÉ til kamp for smukke kaffekrus

Pressemeddelelse januar 24, 2008 Mad & Vin

Ifølge NESCAFÉ ender for meget kvalitetskaffe tilværelsen i for triste krus. Derfor lancerer NESCAFÉ en sampak, der blandt andet indeholder et gratis kaffekrus, og afholder en konkurrence om design af årets kaffekrus.

NESCAFÉ introducerer en sampak, der består af 200 g. af den populære NESCAFÉ Guld og et gratis kaffekrus. Sampakken er i dagligvarebutikker over hele landet i uge 5, 2008 og koster 59,95 kr.

- Alt for mange danskere serverer kvalitetskaffe i engangskrus og triste kopper. Det er synd, for synsoplevelsen er en stor del af kaffenydelsen. Med den nye sampak håber vi at slå et slag for smukkere kaffekrus, fortæller Lars Smidt, salgsdirektør i Nestlé og ansvarlig for NESCAFÉ.

NESCAFÉ Guld har en rund og afbalanceret smag og er baseret på en blanding af særligt udvalgte kaffesorter. Takket være måden at forarbejde kaffebønnerne på bevares kaffens fine og rige aroma i Guldkaffen.

Designtalenter skaber årets kaffekrus

For at gøre kaffeoplevelsen smukkere, udskriver NESCAFÉ desuden en konkurrence blandt danske designstuderende om at designe årets kaffekrus. Konkurrencen bedømmes af den unge designerduo Tine Broksø og Karen Kjældgård-Larsen. Karen Kjældgård-Larsen står bag Royal Copenhagens Mussel MEGA. De mest kreative krus udstilles offentligt og vinderen præmieres med 15.000 kr.

- Danmark er kendt for stilrent design. Vi har blandt andet en mangeårig håndværkstradition med porcelænsmaling. Men talent skal plejes og vises frem, og det håber vi, at vores nye konkurrence kan være med til, siger Lars Smidt.

Konkurrencen løber af stablen i januar 2008, og vinderen offentliggøres ultimo februar 2008.

Mere information:
http://www.nestle.dk/ og http://www.nescafe.dk/

Salgsdirektør Lars Smidt
, Nestlé Danmark,mobil: 23 21 22 52, e-mail: [email protected]

Kommunikationsansvarlig Dorthe Pedersen, Nestlé Danmark, mobil 23 21 23 28, e-mail: [email protected]

NESCAFÉ er verdens største kaffebrand og verdens første instant kaffe. Den første kop NESCAFÉ så dagens lys den 1. april 1938. NESCAFÉ er et brand under Nestlé, som er den største fødevarevirksomhed i verden. På verdensplan har Nestlé ca. 224.500 medarbejdere og omkring 480 fabrikker. Hovedkontoret ligger i Vevey i Schweiz. Nestlé Danmark har omkring 190 ansatte og en årlig omsætning på ca. DKK 810 mio.

Mad & Vin