NEO – nye håndholdte fordele til detailhandlen

Pressemeddelelse september 25, 2008 IT

Psion Teklogix har netop introduceret sit nyeste skud på stammen inden for håndholdte computere. Navnet er NEO, en lille "skarp sag", meget robust og primært målrettet detailhandlens behov for fleksible løsninger med mange anvendelsesmuligheder, stor funktionalitet og unik brugervenlighed.

PsionTeklogix NEO detail

NEO matcher fuldt ud detailhandlens krav til velfungerende og let betjent, håndholdt computerteknologi i forbindelse med vareregistrering i butik og på lager, priskontrol m.v.

Ud over disse anvendelsesmuligheder dækker NEO samme områder som en anden Psion Teklogix-løsning, den velkendte og meget populære Workabout MX. Disse områder er typisk måleraflæsning i forbindelse med forbrugsafregning forsendelseskvitteringer, parkeringskontrol, billetkontrol m.v.

Lanceringen af NEO cementerer Psion Teklogix' markedsledende position inden for håndholdt computerteknologi, trådløs datafangst, RFID og Speech teknologi.

Klare fordele i øjenhøjde

- NEOs brugervenlighed starter i øjenhøjde med en klar farveskærm i høj opløsning og med touch funktion. Displayet er formet i en ergonomisk korrekt vinkel i forhold til brugeren, beretter Lars Langgaard, Managing Director i Psion Teklogix Nordic fra afdelingen i Fredericia. - Dette vinkeldisplay sikrer optimal visning under datafangst med sikker aflæsning - uden den ellers alt for velkendte "scan, vip skærm, mis med øjnene og forsøg at læse"-procedure.

Lars Langgaard fremhæver, at ud over den fine ergonomi og trods sin beskedne størrelse er NEO forsynet med et High Capacity-batteri, der sætter nye standarder for holdbarhed inden for dette segment. Fuldt opladet er der power nok til en hel dags arbejde.

Hårde facts omen robust medarbejder

NEO er som allerede nævnt en lille, kompakt sag, så at sige i lommeformat. Computeren vejer blot 275 g og måler 16,5 x 6,4 x 3,8 cm (l x b x h). Alligevel er den yderst robust og designet til at modstå selv meget hårdføre miljøer. Den modstår op til 26 kontinuerlige fald fra 1,2 m højde og ned på hård beton. Tæthedsgraden er IP54-godkendt. Dermed er NEO effektivt beskyttet mod indtrængning af støv og vand. Den har desuden et let aftageligt pistolgreb, som gør, at den hurtigt kan omstilles til andre funktioner. NEO fås med et 48 taster alfanumerisk tastatur, alternativt 26 taster numerisk tastatur, så den kan understøtte forskellige applikationsbehov.

NEOs robuste konstruktion og stilfulde design gør den yderst velegnet til brug i miljøer som:

• Detailhandel, butik: mobil lagerkontrol, priskontrol, merchandising
  • Småvarelager: sporbarhed, lagerføring, forsendelse og modtagelse
  • Forsyninger: måleraflæsning, opmåling, parkeringshåndhævelse, sporing af aktiver
  • Kurér-/pakkeforsendelse:kvittering
  • Billetkontrol: teater- og sportsbegivenheder

Optimal, teknologisk fleksibilitet

NEO understøtter fuldt ud Microsoft Windows® CE NET 5.0, som gør det muligt at integrere andre datafangst- og kommunikationsfunktioner for optimal dataopsamling overalt. Disse funktioner omfatter laserscanner og udvidelsesmuligheder som trådløst LAN (WLAN), Bluetooth® m.v.

NEO udnytter desuden Psion Teklogix' PTX ConnectTM applikation til at levere IP-telefoni med push-to-talk til talekommunikation samt Instant Messaging og Text Messaging funktion.

Endelig kan NEO hurtigt omstilles til nye teknologier som f.eks. RFID (Radio Frequency Identification), afhængigt af den enkelte kundes individuelle behov.

Fra spændende til meget spændende

- Med NEO har Psion Teklogix udvidet markedet på globalt plan for sig selv og for sine partnere fra at være en spændende til at være en meget spændende markedsplads at agere på. Og dét som vist på en lang række områder, siger Lars Langaard, Psion Teklogix Nordic. - NEO bliver uden tvivl en meget konkurrencedygtig løsning, som hurtigt finder sin plads i toppen af markedet. Den er skabt til at styrke vore kunders fleksibilitet og produktivitet på deres kerneområder, og den opfylder både deres nuværende og deres kommende applikationsbehov.

Om Psion Teklogix, Inc.

Psion Teklogix er en global leverandør af løsninger til mobile computere, designet til at forbedre effektivitet og produktivitet for førende virksomheder i hele verden. Løsningerne centrerer sig om en række innovative, mobile computere af høj kvalitet, designet til hårdføre og krævende miljøer. Psion Teklogix er en markedsleder inden for robust hardware, integration, service og support samt inden for nye og banebrydende teknologier, inklusive image capture og RFID. Med 40 års erfaring som ballast har Psion Teklogix kunder i mere end 80 lande og 39 salgs- og supportkontorer i 23 lande. Psion Teklogix har hovedkvarter i Mississauga, Ontario, Canada med yderligere kontorer i USA, Europa og Asien. Psion Teklogix's moderselskab, Psion PLC, er listet på Londons børs (PON.L). I de nordiske lande er Psion Teklogix repræsenteret med kontorer i Allerød, Fredericia, Göteborg og Stockholm.

IT