MEW INDTAGER SKIVE FESTIVAL

Pressemeddelelse december 17, 2009 Musik

The Storm melder sig også klar......

Mew

Mew har lige siden deres forrygende koncert i Skive i 2006, været på vores ønskeliste, og derfor er vi glade for at kunne offentliggøre at Mew til sommer gæster en lille håndfuld festivaler i Danmark, og at Skive Festival naturligvis er iblandt de få udvalgte der får æren af deres besøg.

Mew udgav i august 2009 albummet ”No More Stories…”, der af en næsten enig anmelderskare blev betegnet som en milepæl i dansk rockhistorie, hvormed albummet høstede 5 og 6 stjernede anmeldelser over hele linien. Ligeledes kan bandet nu tilføje endnu en titel til samlingen, da ”No More Stories…” netop er blevet udråbt af Gaffa’s cd-anmeldere til årets bedste danske album.

I 2003 fik Mew’s kommercielle gennembrud ”Frengers” tildelt samme pris, og dermed kan bandet med rette betegnes som en af landets fornemste rockpionerer.

Udover Mew kan vi i dag offentliggøre at The Storm ligeledes melder sig klar til at rocke Skive Festival.

The Storm består som bekendt af tidligere Mew bassist, Johan Wohlert, og tidligere Swan Lee frontfigur samt kommende X-factor dommer, Pernille Rosendahl.

Sidst The Storm gæstede Skive Festival var i 2008 hvor bandet havde medbragt ingen ringere end Guns ’N’ Roses guitaristen Richard Fortus. Hvad The Storm hiver op af godteposen denne gang vides ikke, men vi hørt en lille fugl synge om, at den karismatiske Volbeat frontmand Michael Poulsen muligvis kigger forbi Skive Festival sammen med The Storm til sommer. Vi får se – spændende bliver det i hvert fald!

Husk, at du på hjemmesiden kan læse meget mere om The Storm, Mew og de mange andre offentliggjorte navne og at du i vores videoplayer kan vælge mellem fede musikvideoer med de artister der spiller til Skive Festival 2010. Vi up-loader nye videoer hver uge – i dag kan du f.eks. se Repeaterbeater med Mew – tjek det selv ud på www.skivefestival.dk

I
går vendte vi hjem fra en vellykket "studietur" til hovedstaden hvor Rammstein spillede helvede ind i Forum!!! Vi kan derfor nu med allerstørste overbevisning love, at der venter jer det vildeste show I nogen sinde har set når Rammstein lander på Skive Festival torsdag den 3. juni. Et sindssygt inferno af ild og fyrværkeri krydret med et fantastisk lysshow skabte de perfekte rammer for det tyske metalmonster. Vi er klar over, at det langt fra er alle som er metal fans, men man må altså bøje sig i støvet – metal fan eller ej - for dette spektakulære show, der ligesom Skive Festival 2010 i den grad sætter nye grænser!kulært lysshow skabte de perfekte rammer for det tunge tyske metalmonster. GLÆD JER!!!

Det går stærkt med bookingen i disse dage og vi er stadig i fuld gang med at sammensætte det endelige program. Der varer ikke længe inden de næste navne bliver tilføjet programmet, men indtil da kan du i selskab med de mange andre musikentusiaster diskutere de offentliggjorte navne, komme med bandønsker og meget andet på vores facebook profil. Vi holde løbende øje med debatten og deltager ofte i snakken, så kom og vær med på www.facebook.com/skivefestival

Knud Bjerre

Musik booker og PR ansvarlig