Marvels superhelte bliver mobile

Pressemeddelelse oktober 21, 2008 Multimedier

Marvel Entertainment International indleder samarbejde med Campfire A/S for at tilpasse verdenskendte tegneserier til mobile enheder

THE HULK
MARVEL® characters © 2008 Marvel Characters, Inc. All rights reserved. IRON MAN, SPIDERMAN, THE HULK, X-MEN and FANTASTIC 4 and the distinctive likenesses thereof are trademarks of Marvel Characters, Inc.

MARVEL® characters © 2008 Marvel Characters, Inc. All rights reserved.

Marvel Entertainment International annoncerede i dag, at man i samarbejde med Campfire A/S, et førende animationsstudie og udvikler af mobilt indhold, vil tilpasse Marvels verdenskendte tegneserier til mobile enheder. Gennem Campfires CATOOZ-system bliver Marvel-tegneserierne tilgængelige som helt nyt indhold til mobiltelefonbrugere og vil omfatte helt nye interaktive teknologier til visning af Marvels legendariske tegneserier.

Campfire A/S vil forvandle Marvels verdenskendte tegneserier til fuldt funktionsdygtig mobil underholdning beriget med biograflyd, effekter og animerede talebobler. Marvels mobile produkt vil indledningsvist være tilgængeligt i Skandinavien, Østrig, Schweiz og Tyskland og vil siden blive leveret til hele Europa. Marvels mobile tegneserier bliver lanceret i begyndelsen af uge 43.

"Vi er meget glade for, at vi sammen med Campfire kan skabe et multimedieindhold til mobile enheder baseret på Marvels verdenskendte figursamling. Vi er konstant på jagt efter nye udviklingsmuligheder på det digitale marked, hvor vi kan udbrede vores ikoniske materiale til nye platforme, og vi tror, at Marvel-fans hurtigt vil tage dette nye interaktive tegneserieprodukt fra Campfire til sig," siger Ira Rubenstein, koncerndirektør for Marvels Global Digital Media Group.

Glenn Lau Rentius, adm. dir. for det danske Campfire A/S og én af innovatørerne bag CATOOZ, tilføjede: "Vi er yderst tilfredse med at have indgået dette samarbejde med Marvel. Som følge heraf vil vi nu udvide vores katalog med attraktive superhelte såsom Spiderman og Iron Man. Vi tror, at tjenesten bliver en kæmpesucces blandt yngre voksne, som er de første, der tager nye teknologier og nyt indhold til mobiltelefoner til sig. Marvel Internationals ledelse har påvist mod og fremsynethed ved at indgå i samarbejde med Campfire. De har tillid til vores teknologi og ser et stort potentiale i den nye platform til deres tegneserier."

Brugere kan få adgang til tegneserier via en mobil online-adgang enten ved at købe tegneserierne enkeltvis for DKK 7,50 eller som en månedlig abonnementspakke til DKK 30 ved at sende en SMS med teksten CATOOZ til 1230. Flere oplysninger kan fås på www.campfire.dk eller www.catooz.com.

OM CAMPFIRE A/S
Campfire A/S er en global virksomhed; morgendagens innovative virksomhed, der ophæver alle grænser. Vi er baseret i København, Danmark og har kunder og partnere i hele verden. Vi beskæftiger os primært med at udvikle direct-to-mobile, interaktivt multimedieindhold, små spil og skræddersyede applikationer til mobile enheder. Alle vores aktiviteter styres fra vores hovedkontor i København, hvor samtligt CATOOZ-indhold bliver skabt og administreret af vores animationsstudie. Campfire A/S blev stiftet i 2003.

OM MARVEL
Med en samling på over 5.000 figurer er Marvel Entertainment, Inc. en af verdens mest
fremtrædende figur-baserede underholdningsvirksomheder. Marvels aktiviteter er fokuseret på figurfranchise på områder som licensering, underholdning, forlagsvirksomhed og legetøj. De vigtigste områder er spillefilm, DVD/hjemmevideo, forbrugerprodukter, videospil, action-figurer og legetøj til rollespil, fjernsyn og promotions. Marvel er rodfæstet i en kreativ succeshistorie som tegneserieudgiver gennem 60 år og har som strategi at udnytte sine figurfranchises på en række vækstområder i hele verden.

FLERE OPLYSNINGER KAN FÅS VED AT KONTAKTE:

For Campfire A/S:
Glenn Lau Rentius, CEO