LokalTV systemer samles.

Pressemeddelelse februar 29, 2008 Elektronik

TVhouse, Teledan A/S og Witronic A/S har indgået et samarbejde der betyder, at den fremtidige drift, support og salg af infokanaler fra WS-Infoweb varetages af TVhouse.

TV House John Rasmus
TVhouse arbejder med at formidle information ud til fx. brugere af lokalTV fra antenneforeninger. De lokale antenneforeninger har med produkter fra LokalTV.net og WS-Infoweb mulighed for, via Internettet, at omdanne lokalsamfundets nyheder og aktiviteter med tekst og billeder til TV-signal som kan sendes ud, ligeledes kan man tilbyde TextTV af samme kvalitet,som de store TV-kanaler har.
Systemet er meget brugervenligt, det kan styres fra enhver PC der er opkoblet på Internettet. Der er mulighed for, at man kan tildele adgang til forskellige foreninger/interessegrupper eller enkeltpersoner på en sådan måde, at de ved at bruge et password kan komme ind og redigere på et forud begrænsede område der kun vedrører dem.
Nyt for brugerne fra WS-Infoweb er, at de nu kan komme i direkte kontakt med udviklerne af software. Det betyder en kortere vej til den ønskede nyudvikling, hvor alle har mulighed for at komme med input.

Samarbejdet betyder en del andre fordele for WS-Infoweb’s kunder. De får nu mulighed for at købe en opdatering af deres system, så de får de sammen muligheder som brugerne af LokalTV.net fra TVhouse.
Den løbende udvikling laver TVhouse i et tæt samarbejde med softwarehuset TechHouse.dk, der har udviklet systemet bag begge både WS-Infoweb og LokalTV.net. TechHouse.dk arbejder konstant med den videre udvikling af programmet, så der hele tiden vil komme nye faciliteter og muligheder, også i fremtiden.
LokalTV/WS-Infoweb kan tilsammen ses af 500.000 fjernsynsseere.

Af yderligere fordele for kunderne kan nævnes at John Rasmussen fra TVhouse har mere end 25 års erfaring fra IT-, tele- og antennebranchen og tilbyder at rådgive omkring antenneforeningers muligheder for informationsdeling, både omkring soft- og hardware.

Elektronik