Livsstilsmagasinet Sæson har succes

Pressemeddelelse april 20, 2009 Mad & Vin

Efter 1 år på markedet er efterspørgslen på gratis magasinet Sæson så stor, at frugt- og grøntbranchen hæver oplaget til 250.000 og udvider distributionen.

122 2

Trendy tomater og agurker, der kræver kærlighed, er nogle af de artikler, som er med i April-nummeret af Sæson, frugt og grøntsagernes elegante livsstilsmagasin. Magasinet har 1 års fødselsdag i denne måned og har gennem det seneste år bragt inspirerende og anderledes læsning om frugt og grønt ud til forbrugerne og med stor succes. For oplaget er sat op med 100.000 flere eksemplarer i år. Årsagen til succesen er helt enkelt, forklarer projektleder Pernille Bech fra Gartneribrugets Afsætningsudvalg, der udgiver Sæson.

”Vi har erstattet den løftede pegefinger om at spise sundt og bringer i stedet artikler med sjove og skæve vinkler på den gode smag og på de frugt og grøntsager, der er i sæson. Og det er faldet i forbrugernes smag,” konstaterer hun og fortsætter:
”Vi oplever, at magasinet bliver revet væk. Og vi har simpelthen ikke haft nok til at kunne dække den store efterspørgsel fra detailhandlen.”

Det er ikke kun butikskunder, der efterspørger eksemplarer af Sæson.

Pernille Bech får løbende henvendelser fra undervisningsinstitutioner, som finder magasinet informativt og spændende, og som ønsker at bruge det i undervisningen samt fra kantineledere, som bruger indholdet som inspiration til madlavningen.

Nem og indbydende information
Det seneste nummer er netop kommet ud i butikkerne og i langt flere end sidste år. Frugt- og grøntbranchen har nemlig udvidet distributionen til to af landets største detailkæder. Indholdet er en god blanding af artikler om blandt andet trendy tomater, om agurker, der skal nurses, gode råd til at få grønt i manden og tips til at bage med børnene. Hertil kommer en række nye og anderledes opskrifter.

Frugt- og grøntchef Povl-Erik Andersen fra en af de store detailkæder bekræfter, at kunderne er vilde med magasinet. Han mener, at Sæson på den lange bane er med til at præge forbrugerne i sundere spisevaner.

”Det ser jo lækkert ud og er spækket med spændende læsning. Kunderne får nem og indbydende information om, hvordan man kan bruge de sunde råvarer i madlavningen, og det tror jeg er med til at få forbrugerne til at spise mere frugt og grønt,” udtaler Povl-Erik Andersen.

Hvis man ikke kan finde magasinet i sit nærmeste supermarked, er det muligt at downloade Sæson på hjemmesiden Sæson for god smag www.saesonforgodsmag.dk der også indeholder blandt andet en række opskrifter og et opslagsværk om frugt og grønt.

Yderligere oplysninger:
Marketingkoordinator Pernille Bech, Gartneribrugets Afsætningsudvalg,
tlf. 33 39 45 44 / 21 76 07 99 eller www.saesonforgodsmag.dk
Hvis man har brug for flere fotos, kan man kontakte Pernille Bech på ovenstående telefonnumre.

Billedetekster:

Oplaget på livsstilsmagasinet Sæson er sat op til 250.000 på grund af den store efterspørgsel i detailhandlen.

Sæson udgives af frugt- og grøntbranchen og udkommer tre gange årligt i perioden april til september. Oplaget er på 250.000. Magasinet er placeret i Frugt og grøntafdelingen i to større detailkæder.

Mad & Vin