Licens til momentnøgler

Pressemeddelelse januar 4, 2010 Motor

Facom har valgt Teknologisk Institut til autoriseret reparations- og kalibreringscenter af Facoms Momentnøgle program

164 1

Momentværktøj, eller værktøj til kontrolleret tilspænding som det også hedder, er én af Facoms kerne kompetencer og programmet er blandt de mest omfattende og bredest dækkende på markedet, fortæller Facoms Nordiske Salgschef Torbjørn Barfod. Momentnøglerne bliver produceret og testet på vores fabrik SEEG, der ligger i en forstad til Paris, men momentværktøj er et stykke kompliceret mekanik, der kræver professionel vedligeholdelse og kalibrering, fortsætter Torbjørn Barfod.
Tidligere har vi sendt momentnøglerne til Frankrig for at blive repareret eller kalibreret hvor de har udstyret og kompetencen, men dette har medført meget lang behandlingstid. Derfor har det længe været et ønske for Facom, at kunne tilbyde denne service lokalt. Facom er derfor glade for at kunne præsentere Teknologisk Institut som vores lokale samarbejdspartner i Danmark.

Hurtig ekspedition med den rette kompetence
Teknologisk Instituts Center for Automobilteknik udfører dagligt test og kalibrering af udstyr på danske autoværksteder. Med et indgående kendskab til momentværktøj og et veludstyret laboratorium med det rette testudstyr, er Teknologisk Institut en vigtig partner for autobranchen. Vi har et bredt udvalg af reservedele på lager og målsætningen er, at ekspedere alle reparationer inden 5 arbejdsdage beretter afdelingsleder Hans-Jørn Nørtoft. Facom og Tekonologisk Institut er parat til at yde kunderne service fra 1. januar 2010. Alle berørte kunder vil snarest modtage udførlig information om procedure. I tilfælde af spørgsmål kontaktes følgende personer:

Koordinator
Hans-Jørn Nørtoft
Teknologisk Institut, Automobilteknik
Kongsvang Allé 29, 8000 Århus C
Tlf: +45 7220 1354
Mail: [email protected]

Nordisk salgschef
Torbjørn Barfod Facom, Stanley Nordic
Nordre Strandvej 119B, 3150 Hellebæk
Mobil: +45 4011 8802
Mail: [email protected]

Fordelene ved lokalt dansk autoriseret reparations- og kalibreringscenter:
• Hurtigere og mere effektiv service til Facoms kunder
• Nemmere dialog imellem bruger og reparatør
• Sikring af kontinuerlig effektivitet – minimering af ”down time” på værkstedet

Om produkterne:
Med et af de mest omfattende og bredest dækkende sortimenter indenfor momentværktøj har Facom et produkt til de fleste behov. Facom kan levere momentskruetrækkere helt ned til 0,04 Nm og momentnøgler helt op til 2500 Nm. Med det meget store sortiment henvender Facom sig både til industri, flyindustri, autobranchen og fin mekaniske brancher. Alle produkter leveres naturligvis med certifikat, og lever som et minimum op til gældende standarder og normer. I langt de flest tilfælde overgår Facom produkterne gældende normer.

Om Facom:
Facom kunne i 2008 fejre sit 90 års jubilæum. 90 år præget af entusiasme og innovation. Hvert nyt produkt Facom lancerer er et resultat af praktisk samarbejde med fagpersoner. Der lægges stor vægt på rentabilitet, effektivitet, kvalitet, ergonomi og sikkerhed. Alt sammen ting, der gør en stor forskel i den proffesionelle håndværkers hverdag. Med over 6.000 distributører er Facom altid tæt på kunden. Facom er – PRO FOR LIFE.

Billedtekster:

Ergonomisk håndtag sikrer korrekt træk på momentnøglen.
Tydelig og letlæselig indstillingsskala.

Motor